Vaspitanje i obrazovanje između teorije i prakse : zbornik radova sa konferencije

tom I – ISBN 978-86-6191-090-6 

tom II – ISBN 978-86-6191-092-0

24. 10. 2025.

Izdavač: Pedagoški fakultet, Užice

 

DOI: 10.46793/zbVO25UE

knj.1 – Download full text in PDF   knj.2 – Downloadfull text in PDF 

I tom

DRAGANA BJEKIĆ, LIDIJA ZLATIĆ, Kulturološki okviri komunikacione kompetentnosti nastavnika: teorijski i praktični pristupi međukulturnim kompetencijama

10.46793/zbVO25UEII.017B

17-36

SAŠA DUBLJANIN, Kvaliteti visokoškolskih nastavnika

10.46793/zbVO25UEI.037D

37-52

MARINA LEPOJEVIĆ, NIKOLETA GUTVAJN, DANICA RADAKOVIĆ SERDAR, Parental Monitoring of Adolescents: How Does Parental Involvement Matter?

10.46793/zbVO25UEI.053L

53-64

JELENA STEVANOVIĆ, DANIJELA LJUBOJEVIĆ, Comparative Analysis of Syntactic Content in Serbian and English Language Curricula for Grades 5 to 8

10.46793/zbVO25UEI.065S

65-82

ŽANA BOJOVIĆ, Vaspitanje i vrednosni sistem mladih u savremenom društvu: izazovi i perspektive

10.46793/zbVO25UEI.083B

83-106

SLAVIŠA JENJIĆ, SNJEŽANA KEVIĆ ZRNIĆ, TANJA STANKOVIĆ JANKOVIĆ, Izazovi i interesovanja nastavnika za primjenu vještačke inteligencije u nastavi

10.46793/zbVO25UEI.107J

107-120

LARA STRGARŠEK, MATIJA JENKO, Sustainability Through the Eyes of Primary School Teachers: Knowledge and Pedagogical Understanding

10.46793/zbVO25UEI.121S

121-138

ANTONIJA VUKAŠINOVIĆ, TIHANA KOKANOVIĆ, Profesional (Non)Networking among Preschool Teachers

10.46793/zbVO25UEI.139V

139-152

SNEŽANA MIRASCIEVA, DANIELA KOCEVA, Contemporary Teaching between Theory and Practice

10.46793/zbVO25UEI.153M

153-162

ANA KOLARIĆ, Učionica kao mesto slobode i promene: post/kritička pedagogija i studije književnosti

10.46793/zbVO25UEI.163K

163-182

MIRJANA STAKIĆ, Primena procesne drame u nastavi srpskog jezika i književnosti

10.46793/zbVO25UEI.183S

183-202

ZONA MRKALJ, IVANA KOVAČEVIĆ, Adaptacije književnih tekstova u inkluzivnoj nastavi

10.46793/zbVO25UEI.203M

203-218

JELENA STOŠIĆ JOVIĆ, RADA PAVLOVIĆ, MARINA RANĐELOVIĆ, Primena tradicionalnih i digitalnih pristupa u razvoju govora i komunikacijskih veština kod dece predškolskog i ranog školskog uzrasta na primeru narodne bajke

10.46793/zbVO25UEI.219SJ

219-238

JELICA LIPOVAC DUDAŠ, EMINA BERBIĆ KOLAR, VLASTA LIPOVAC KERIĆ, Sadržaji u udžbenicima i čitankama srpskog jezika u osnovnoj školi sa akcentom na baštinske sadržaje

10.46793/zbVO25UEI.239LD

239-250

MIJANA KUBURIĆ MACURA, NINA GOVEDAR, Morfosintaksičke nepravilnosti u pismenim radovima banjolučkih srednjoškolaca: analiza i interpretacija

10.46793/zbVO25UEI.251KM

251-266

VLADIMIR VUKOMANOVIĆ RASTEGORAC, Poezija za decu Dragane Mladenović i njeni metodički potencijali

10.46793/zbVO25UEI.267VR

267-278

NENAD MILINKOVIĆ, SANJA MARIČIĆ, JELENA STOJKANOVIĆ, Između broja i simbola: reprezentacije jednačina u udžbenicima mlađih razreda osnovne škole

10.46793/zbVO25UEI.279M

279-296

DANIEL DOZ, DARJO FELDA, TINA COTIČ, Using Generative Artifical Intelligence in Probability: Potentials and Issues

10.46793/zbVO25UEI.297D

297-322

MAJA VRAČAR, Perspektiva učenika o ocenjivanju i praćenju postignuća u blok nastavi: studija slučaja

10.46793/zbVO25UEI.323V

323-342

DANIJELA SUDZILOVSKI, MARIJA TANASKOVIĆ, Slušanje muzike – gledište učenika mlađih razreda osnovne škole

10.46793/zbVO25UEI.343T

343-356

OLIVERA UROŠEV PALALIĆ, Likovna umetnost u nastavi osnovnoškolske književnosti

10.46793/zbVO25UEI.357UP

357-368

MARINA LAZIĆ, Nastava harmonike u Slovačkoj i njeni izazovi

10.46793/zbVO25UEI.369L

369-380

BILJANA TRIFUNOVIĆ MARINKOVIĆ, DUŠAN RANĐELOVIĆ, LIDIJA ZLATIĆ, Predikcija akademskog postignuća: uloga akademske samoefikasnosti i perfekcionizma

10.46793/zbVO25UEI.381TM

381-396

ALEKSANDRA MAKSIMOVIĆ, ALEKSANDAR MILENKOVIĆ, FILIP STAŠEVIĆ, Dobra osnova za studiranje i/ili odlaganje konkretnog usmerenja –učenici u Srbiji o upisu u gimnaziju

10.46793/zbVO25UEI.397M

397-416

LJILJANA JERKOVIĆ, MILE ILIĆ, Inkluzivnost škole i uspjeh učenika u nastavi

10.46793/zbVO25UEI.417J

417-436

MILICA SEKULOVIĆ, ĐURĐA MAKSIMOVIĆ, Reforma srednjoškolskog obrazovanja između ideala i prioriteta: Prilozi iz časopisa Nastavnik

10.46793/zbVO25UEI.437S

437-446

BARBARA KOPAČIN, EDA BIRSA, Motivational Strategies in Arts Education in the Second Cycle of Primary Schooling

10.46793/zbVO25UEI.447K

447-466

SEFEDIN ŠEHOVIĆ, AJDINA ŽUPIĆ, ALMA TRTOVAC DEDEIĆ, Digitalna transformacija u razrednoj nastavi (teorijska osnova i praksa)

10.46793/zbVO25UEI.467S

467-480

DANIELA KOCEVA, SNEŽANA MIRASCIEVA, Culture in Education: Needs and Perspectives

10.46793/zbVO25UEI.481K

481-494

II tom

ŽANA ŽIVKOVIĆ RANČIĆ, JELISAVETA TODOROVIĆ, Autoritativni vaspitni stil roditelja i kapacitet za mentalizaciju adolescenata: strukturalni model

10.46793/zbVO25UEII.495ZR

495-512

JASNA MAKSIMOVIĆ, JELENA STAMATOVIĆ, Uloga, kapaciteti i partnerstvo porodice u inkluzivnoj tranziciji

10.46793/zbVO25UEII.513M

513-532

BRANKA ŽIVIĆ, Obrazovna inkluzija dece s fizičkim i intelektualnim smetnjama: perspektive roditelja dece tipičnog razvoja

10.46793/zbVO25UEII.533Z

533-552

SANJA BERČNIK, Digitally Supported Partnership between Preschool Teachers and Parents: Opportunities, lenges, and Tool-Based Insights

10.46793/zbVO25UEII.553B

553-566

MARINA SEMIZ, Kako do kontinuiteta u obrazovanju dece predškolskog i školskog uzrasta na bolničkom lečenju?

10.46793/zbVO25UEII.567S

567-596

JERNEJ KOVAČ, DARJA ANTOLIN DREŠAR, Attentional Behaviors in Children; Implications for Childrenʼs Well-being

10.46793/zbVO25UEII.597K

597-610

BOŠKO MILOVANOVIĆ, Dete/učenik između vlastitih i tuđih očekivanja i lične i kolektivne odgovornosti

10.46793/zbVO25UEII.611M

611-626

GORAN ŠEKELJIĆ, JOVAN MARKOVIĆ, RADIVOJE RADAKOVIĆ, Fizičko vaspitanje u savremenom konceptu predškolskog vaspitanja i obrazovanja „Godine uzleta“

10.46793/zbVO25UEII.627S

627-642

BOŽIDAR MARKOVIĆ, LAZAR MARKOVIĆ, Važnost fizičke aktivnosti i fizičkog vaspitanja za poboljšanje zdravlja učenika u digitalnom dobu

10.46793/zbVO25UEII.643M

643-658

DUŠAN PERIĆ, KATARINA PANTELIĆ, MILENA ĐURKOVIĆ PANTELIĆ, Aplikativnost muzičkih igara za razvoj lokomotornih veština dece predškolskog uzrasta sa primerima iz prakse

10.46793/zbVO25UEII.659P

659-678

IVANA JURČO, Innovative Music-Didactic Aids and their Application in Pre-Primary Education

10.46793/zbVO25UEII.679J

679-690

DOMINIKA SONDOROVA, The Use of ICT in Pre-Primary Music Education

10.46793/zbVO25UEII.691S

691-700

PAVOL BREZINA, Music Theory and IKT – Current Challenges in Slovakia

10.46793/zbVO25UEII.701B

701-714

BRANKO RADIĆ, IVANA PAULA GORTAN-CARLIN, Croatian Folk Music in a Globalized World: Preserving Tradition and Contemporary Influences

10.46793/zbVO25UEII.715R

715-730

JELENA VELJKOVIĆ MEKIĆ, SANJA PETROVIĆ, DRAGANA DRAGUTINOVIĆ, Scenska lutka i razvoj jezičke i likovne kreativnosti dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta

10.46793/zbVO25UEII.731VM

731-744

MIROSLAWA MICHALSKA-SUCHANEK, Analysis of the Educational Potential of Mass Literature: A Case Study of Daria Dontsovaʼs Prose

10.46793/zbVO25UEII.745MS

745-758

ROBERT BONJKOVSKI, Banja Luka sa stanovišta srpskog i poljskog jezika (lingvistički i glotodidaktički pristup toponimu)

10.46793/zbVO25UEII.759B

759-774

NIKOLINA ŠURJANAC MIĆANOVIĆ, Filmsko čitanje romana Nečista krv Borisava Stankovića: Film Sofka Radoša Novakovića u nastavi

10.46793/zbVO25UEII.775SM

775-792

DOBRILA BEGENIŠIĆ, MARINA ĐUKIĆ-MIRZAJANC, Između tradicije i digitalizacije: analiza nemačko-srpskih školskih rečnika (2000–2025)

10.46793/zbVO25UEII.793B

793-806