Васпитање и образовање између теорије и праксе : зборник радова са конференције

том I – ISBN 978-86-6191-090-6 

том II – ISBN 978-86-6191-092-0

24. 10. 2025.

Издавач: Педагошки факултет, Ужице

 

DOI: 10.46793/zbVO25UE

књ.1 – Download full text in PDF    књ.2 – Downloadfull text in PDF 

I том

ДРАГАНА БЈЕКИЋ, ЛИДИЈА ЗЛАТИЋ, Културолошки оквири комуникационе компетентности наставника: теоријски и практични приступи међукултурним компетенцијама

10.46793/zbVO25UEII.017B

17-36

САША ДУБЉАНИН, Квалитети високошколских наставника

10.46793/zbVO25UEI.037D

37-52

MARINA LEPOJEVIĆ, NIKOLETA GUTVAJN, DANICA RADAKOVIĆ SERDAR, Parental Monitoring of Adolescents: How Does Parental Involvement Matter?

10.46793/zbVO25UEI.053L

53-64

JELENA STEVANOVIĆ, DANIJELA LJUBOJEVIĆ, Comparative Аnalysis of Syntactic Content in Serbian and English Language Curricula for Grades 5 to 8

10.46793/zbVO25UEI.065S

65-82

ЖАНА БОЈОВИЋ, Васпитање и вредносни систем младих у савременом друштву: изазови и перспективе

10.46793/zbVO25UEI.083B

83-106

СЛАВИША ЈЕЊИЋ, СЊЕЖАНА КЕВИЋ ЗРНИЋ, ТАЊА СТАНКОВИЋ ЈАНКОВИЋ, Изазови и интересовања наставника за примјену вјештачке интелигенције у настави

10.46793/zbVO25UEI.107J

107-120

LARA STRGARŠEK, MATIJA JENKO, Sustainability Through the Eyes of Primary School Teachers: Knowledge and Pedagogical Understanding

10.46793/zbVO25UEI.121S

121-138

ANTONIJA VUKAŠINOVIĆ, TIHANA KOKANOVIĆ, Profesional (Non)Networking among Preschool Teachers

10.46793/zbVO25UEI.139V

139-152

SNEŽANA MIRASCIEVA, DANIELA KOCEVA, Contemporary Teaching between Theory and Practice

10.46793/zbVO25UEI.153M

153-162

АНА КОЛАРИЋ, Учионица као место слободе и промене: пост/критичка педагогија и студије књижевности

10.46793/zbVO25UEI.163K

163-182

МИРЈАНА СТАКИЋ, Примена процесне драме у настави српског језика и књижевности

10.46793/zbVO25UEI.183S

183-202

ЗОНА МРКАЉ, ИВАНА КОВАЧЕВИЋ, Адаптације књижевних текстова у инклузивној настави

10.46793/zbVO25UEI.203M

203-218

ЈЕЛЕНА СТОШИЋ ЈОВИЋ, РАДА ПАВЛОВИЋ, МАРИНА РАНЂЕЛОВИЋ, Примена традиционалних и дигиталних приступа у развоју говора и комуникацијских вештина код деце предшколског и раног школског узраста на примеру народне бајке

10.46793/zbVO25UEI.219SJ

219-238

JELICA LIPOVAC DUDAŠ, EMINA BERBIĆ KOLAR, VLASTA LIPOVAC KERIĆ, Sadržaji u udžbenicima i čitankama srpskog jezika u osnovnoj školi sa akcentom na baštinske sadržaje

10.46793/zbVO25UEI.239LD

239-250

МИЈАНА КУБУРИЋ МАЦУРА, НИНА ГОВЕДАР, Морфосинтаксичке неправилности у писменим радовима бањолучких средњошколаца: анализа и интерпретација

10.46793/zbVO25UEI.251KM

251-266

ВЛАДИМИР ВУКОМАНОВИЋ РАСТЕГОРАЦ, Поезија за децу Драгане Младеновић и њени методички потенцијали

10.46793/zbVO25UEI.267VR

267-278

НЕНАД МИЛИНКОВИЋ, САЊА МАРИЧИЋ, ЈЕЛЕНА СТОЈКАНОВИЋ, Између броја и симбола: репрезентације једначина у уџбеницима млађих разреда основне школе

10.46793/zbVO25UEI.279M

279-296

DANIEL DOZ, DARJO FELDA, TINA COTIČ, Using Generative Artifical Intelligence in Probability: Potentials and Issues

10.46793/zbVO25UEI.297D

297-322

МАЈА ВРАЧАР, Перспектива ученика о оцењивању и праћењу постигнућа у блок настави: студија случаја

10.46793/zbVO25UEI.323V

323-342

ДАНИЈЕЛА СУДЗИЛОВСКИ, МАРИЈА ТАНАСКОВИЋ, Слушање музике – гледиште ученика млађих разреда основне школе

10.46793/zbVO25UEI.343T

343-356

ОЛИВЕРА УРОШЕВ ПАЛАЛИЋ, Ликовна уметност у настави основношколске књижевности

10.46793/zbVO25UEI.357UP

357-368

МАРИНА ЛАЗИЋ, Настава хармонике у Словачкој и њени изазови

10.46793/zbVO25UEI.369L

369-380

БИЉАНА ТРИФУНОВИЋ МАРИНКОВИЋ, ДУШАН РАНЂЕЛОВИЋ, ЛИДИЈА ЗЛАТИЋ, Предикција академског постигнућа: улога академске самоефикасности и перфекционизма

10.46793/zbVO25UEI.381TM

381-396

АЛЕКСАНДРА МАКСИМОВИЋ, АЛЕКСАНДАР МИЛЕНКОВИЋ, ФИЛИП СТАШЕВИЋ, Добра основа за студирање и/или одлагање конкретног усмерења –ученици у Србији о упису у гимназију

10.46793/zbVO25UEI.397M

397-416

ЉИЉАНА ЈЕРКОВИЋ, МИЛЕ ИЛИЋ, Инклузивност школе и успјех ученика у настави

10.46793/zbVO25UEI.417J

417-436

МИЛИЦА СЕКУЛОВИЋ, ЂУРЂА МАКСИМОВИЋ, Реформа средњошколског образовања између идеала и приоритета: Прилози из часописа Наставник

10.46793/zbVO25UEI.437S

437-446

BARBARA KOPAČIN, EDA BIRSA, Motivational Strategies in Arts Education in the Second Cycle of Primary Schooling

10.46793/zbVO25UEI.447K

447-466

СЕФЕДИН ШЕХОВИЋ, АЈДИНА ЖУПИЋ, АЛМА ТРТОВАЦ ДЕДЕИЋ, Дигитална трансформација у разредној настави (теоријска основа и пракса)

10.46793/zbVO25UEI.467S

467-480

DANIELA KOCEVA, SNEŽANA MIRASCIEVA, Culture in Education: Needs and Perspectives

10.46793/zbVO25UEI.481K

481-494

II том

ЖАНА ЖИВКОВИЋ РАНЧИЋ, ЈЕЛИСАВЕТА ТОДОРОВИЋ, Ауторитативни васпитни стил родитеља и капацитет за ментализацију адолесцената: структурални модел

10.46793/zbVO25UEII.495ZR

495-512

ЈАСНА МАКСИМОВИЋ, ЈЕЛЕНА СТАМАТОВИЋ, Улога, капацитети и партнерство породице у инклузивној транзицији

10.46793/zbVO25UEII.513M

513-532

БРАНКА ЖИВИЋ, Образовна инклузија деце с физичким и интелектуалним сметњама: перспективе родитеља деце типичног развоја

10.46793/zbVO25UEII.533Z

533-552

SANJA BERČNIK, Digitally Supported Partnership between Preschool Teachers and Parents: Opportunities, lenges, and Tool-Based Insights

10.46793/zbVO25UEII.553B

553-566

МАРИНА СЕМИЗ, Како до континуитета у образовању деце предшколског и школског узраста на болничком лечењу?

10.46793/zbVO25UEII.567S

567-596

JERNEJ KOVAČ, DARJA ANTOLIN DREŠAR, Attentional Behaviors in Children; Implications for Childrenʼs Well-being

10.46793/zbVO25UEII.597K

597-610

БОШКО МИЛОВАНОВИЋ, Дете/ученик између властитих и туђих очекивања и личне и колективне одговорности

10.46793/zbVO25UEII.611M

611-626

ГОРАН ШЕКЕЉИЋ, ЈОВАН МАРКОВИЋ, РАДИВОЈЕ РАДАКОВИЋ, Физичко васпитање у савременом концепту предшколског васпитања и образовања „Године узлета“

10.46793/zbVO25UEII.627S

627-642

БОЖИДАР МАРКОВИЋ, ЛАЗАР МАРКОВИЋ, Важност физичке активности и физичког васпитања за побољшање здравља ученика у дигиталном добу

10.46793/zbVO25UEII.643M

643-658

ДУШАН ПЕРИЋ, КАТАРИНА ПАНТЕЛИЋ, МИЛЕНА ЂУРКОВИЋ ПАНТЕЛИЋ, Апликативност музичких игара за развој локомоторних вештина деце предшколског узраста са примерима из праксе

10.46793/zbVO25UEII.659P

659-678

IVANA JURČO, Innovative Music-Didactic Aids and their Application in Pre-Primary Education

10.46793/zbVO25UEII.679J

679-690

DOMINIKA SONDOROVA, The Use of ICT in Pre-Primary Music Education

10.46793/zbVO25UEII.691S

691-700

PAVOL BREZINA, Music Theory and IKT – Current Challenges in Slovakia

10.46793/zbVO25UEII.701B

701-714

BRANKO RADIĆ, IVANA PAULA GORTAN-CARLIN, Croatian Folk Music in a Globalized World: Preserving Tradition and Contemporary Influences

10.46793/zbVO25UEII.715R

715-730

ЈЕЛЕНА ВЕЉКОВИЋ МЕКИЋ, САЊА ПЕТРОВИЋ, ДРАГАНА ДРАГУТИНОВИЋ, Сценска лутка и развој језичке и ликовне креативности деце предшколског и млађег школског узраста

10.46793/zbVO25UEII.731VM

731-744

MIROSLAWA MICHALSKA-SUCHANEK, Analysis of the Educational Potential of Mass Literature: A Case Study of Daria Dontsovaʼs Prose

10.46793/zbVO25UEII.745MS

745-758

РОБЕРТ БОЊКОВСКИ, Бања Лука са становишта српског и пољског језика (лингвистички и глотодидактички приступ топониму)

10.46793/zbVO25UEII.759B

759-774

НИКОЛИНА ШУРЈАНАЦ МИЋАНОВИЋ, Филмско читање романа Нечиста крв Борисава Станковића: Филм Софка Радоша Новаковића у настави

10.46793/zbVO25UEII.775SM

775-792

ДОБРИЛА БЕГЕНИШИЋ, МАРИНА ЂУКИЋ-МИРЗАЈАНЦ, Између традиције и дигитализације: анализа немачко-српских школских речника (2000–2025)

10.46793/zbVO25UEII.793B

793-806