Специфичности обраде ликова у причама за децу

Дете, Култура, Образовање (2024), str. 167-178

 

АУТОР / AUTHOR(S): Бошко Миловановић

Download Full Pdf    

DOI: 10.46793/DKO24.10BM

САЖЕТАК / ABSTRACT:

У овом раду се посебно истиче важност сагледавања дечје рецепције, њиховог промишљања и интуитивне спознаје као посебног квалитета при обради ликова у причама за децу. Указује се на неопходност свеобухватности методичког приступа обради ликова комбинацијом двана- ест главних међусобно прожимајућих елемената којима се даје предност над информативношћу текста који се чита и обрађује у настави. Образлаже се нужност примене аналитичко-синтетичких поступака, уважавањем међу- собне повезаности и узајамног утицаја дечје перцепције и рецепције. Дели- катност приступа обрађивача и одабир праве мере у интерпретацији и ана- лизи ликова у причама за децу приказује се у виду могућности које стоје пред обрађивачем ван постојеће дидактичко-методичке апаратуре.

КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:

интуитивна спознаја, настава књижевности, млађи разреди, методички приступ, рецепција.

ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES:

Извори
  • Jović, M. i Jović, I. (2020). Čitanka 3, čitanka za treći razred osnovne škole. Beograd: Eduka.
  • Jović, M. i Todorov, N. (2020). Čitanka 4, čitanka za četvrti razred osnovne škole. Beograd: Eduka.
  • Stanković Šošo, N. i Kostić, M. (2020). U svetu reči, čitanka za srpski jezik, za treći razred osnovne škole. Beograd: Logos.
  • Stanković Šošo, N. i Čorbić, S. (2021). Beskrajne reči, čitanka za  srpski  jezik  za  četvrti razred osnovne škole. Beograd: Logos.
Литература
  • Berđajev, N. (2002). Ja i svet objekata, duh i realnost. Beograd: BRIMO. Bojanin, S. (2002). Tajna škole. Beograd: Samostalno izdanje Bojanin i Micić.
  • Hamvaš, B. (1999). Scienta sacra I – Duhovna baština drevnog čovečanstva. Beograd: Dereta.
  • Milovanović, B. (2012). Književni tekstovi sa hrišćanskom tematikom u čitankama za mlađe razrede u funkciji estetskog i verskog obrazovanja (Neobjavljena doktorska disertacija). Vranje: Učiteljski fakultet.
  • Milovanović, B. (2016). Metodički postupci interpretacije književnog teksta sa hrišćan- skom tematikom u čitankama za mlađe razrede osnovne škole. Zbornik radova Učiteljskog fakulteta Prizren – Leposavić, 10(9), 223–236. https://doi.org/ 10.5937/zrufpl1610223M
  • Milovanović, B. (2017). Tumačenje književnog dela sa hrišćanskom tematikom u nastavi književnosti. Leposavić: Učiteljski fakultet u Prizrenu.
  • Milovanović, B. (2022). Korelativnost sadržaja nastave srpskog jezika i književnosti i verske nastave. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini, 52(2), 307–324. https://doi:10.5937/zrffp52-38239
  • Smiljković, S. (2005). Nastava srpskog jezika i književnosti 2. Vranje: Učiteljski fakultet. Stakić, M. (2014). Metodički pristup umetničkoj pripoveci u nastavi srpskog jezika i književnosti. Leposavić: Učiteljski fakultet.