Детињство 3 (2024) (стр. 26-36)
AUTHOR(S) / АУТОР(И): Сања М. САВИЋ МИЛОСАВЉЕВИЋ
Download Full Pdf
DOI: 10.46793/Childhood24.3.26SM
ABSTRACT / САЖЕТАК:
У своја три драмска текста за децу: Узбуна у Савазонији, Прича о принцу јединцу и Врабац тужибабац, Бранко Стевановић различито приступа сукобу као интеграционој тачки пажње најмлађе публике. У случају Узбуне у Савазонији, предмет сукоба се током радње непрестано мијења. Резултат оваквог приступа је драмолет каламбурског жанра, а скоковитост поступка писац ставља у функцију значења. У Причи о принцу јединцу коришћен је класичан модел бајке у којој главни јунак, да би остварио своју намјеру и дошао до унутрашње промјене, мора успјешно да обави задатак. Предмет сукоба у овом случају мијења се у складу са јунаковим сазријевањем. У монодрами Врабац тужибабац, с обзиром на то да антагониста не постоји у материјализованом облику, предмет сукоба задржава се на унутрашњем плану, па се и сама промјена у карактеру износи вербално. Ипак, за разлику од прозних форми приповиједања, монодрама рачуна на интерактивност медија позоришта.
KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:
Бранко Стевановић, књижевност за дјецу, драмолет, бајка, монодрама, предмет сукоба у драми
REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА:
- Аристотел. О песничкој уметности. Београд: Дерета, 2002.
- Кулунџић, Јосип. Примери из технике драме. Београд: Универзитет уметности, 1977.
- Kembel, Džozef. Heroj sa hiljadu lica. Novi Sad: Stylos, 2004.
- McKee, Robert. STory. New York: Harper Collins Publisher, 1997.
- Prop, Vladimir. Morfologija bajke. Beograd: Prosveta, 1982.
- Sarazak, Žan-Pjer. PoeTika moderne drame: od Henrika Ibzena do Bernara-Mari KolTesa. Beograd: Clio, 2015.