ЕМОЦИОНАЛНИ ДИСКУРС У „УЧЕНОМ МАЧКУ“ БРАНКА В. РАДИЧЕВИЋА

Детињство 1 (2024)  (str. 163-171)

AUTHOR(S) / АУТОР(И): Слађана М. Миленковић

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/Childhood24.1.163M

ABSTRACT / САЖЕТАК:

Животиње као ликови присутне су у књижевности од давнина, од античких басни, прича о животињама, преко библијског мотива о Адаму и Еви, до савремених књижевних дела, нарочито оних намењених деци. Полазећи од приступа анималистици као дисциплини која се бави анализом приказа животиња у књижевности, издвојен је антропоморфни аспект анализе. Циљ рада је да се у анималистичкој прози за децу Бранка В. Радичевића, у којој аутор успешно ваја ликове животиња, анализира емоционални дискурс а у фокусу је његово дело Учени мачак. Задаци овог рада су: уочавање особина и начина грађења ликова животиња, нарочито мачка, потом пса, те анализа међусобне комуникације књижевних ликова.

KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:

емоционални дискурс, Учени мачак, Бранко В. Радичевић, анималистика, ликови животиња

REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА:

ИЗВОР
  • Радичевић, Бранко В. Учени мачак. Београд: Bookland, 2009.
ЛИТЕРАТУРА
  • Лакићевић, Драган. Прича дозива причу. Бранко В. Радичевић, Учени мачак. Београд: Bookland, 2009, 131–133.
  • Марковић, Вито. Антологија и коментари савремене југословенске мисаоне поезије. Београд: Графос, 1981.
  • Петровић, Тихомир. Историја српске књижевности за децу. Врање: Учитељски факултет, 2001.
  • РКТ: Речник књижевних термина. Београд: Нолит, 1985.
  • Barčot, Branka. Antropomorfizam i zoomorfizam u hrvatskim, ruskim i njemačkim zoonimskim frazemima. Philological Studies, 2 (2014): 481–496.
  • Baxter, Ron. Bestiaries and their Users in the Middle Ages. Sutton: Phoenix Mill, 1998.
  • Bistrić, Marija, Katarina Ivon. Teorijski pristupi i recepcijski učinci bajki. Acta Iadertina, 16 (2) (2019): 131–146.
  • Chevalier, Jean, Alain Gheerbrant. Rječnik simbola. Zagreb: Nakladni zavod Matice hrvatske, 1983.
  • Crnković, Milan, Dubravka Težak. Povijest hrvatske dječje književnosti od početaka do 1955. godine. Zagreb: Znanje, 2002.
  • Cvitan, Viktor. Sunce na prozorčiću. Zagreb: Školska knjiga, 1975.
  • Dunn, Elizabeth A. Talking animals: A literature review of anthropomorphism in children’s books. North Carolina: Chapel Hill, 2011.
  • Eko, Umberto. Šest šetnji kroz narativnu šumu. Beograd: Narodna knjiga, 2003.
  • Foster, Benjamin R. Animals in Mesopotamian literature. Maribel Fierro et al. (eds.), Handbook of Oriental Studies. Section 1. The Near and Middle East, Vol. 64, Billie Jean Collins (ed.), A History of the Animal World in the Ancient Near East. Leiden – Boston – Köln: Brill, 2002: 271–288.
  • Graff, Jennifer M., Courtney Shimek. Revisiting reader response: Contemporary nonfiction children’s literature as remixes. Language Arts, 97 (4) (2020): 223–234.
  • Hameršak, Marijana, Dubravka Zima. Uvod u dječju književnost. Zagreb: Leykam international, 2015.
  • Johnston, Patricia, Attillio Mastrocinque. Animals in Greek and Roman religion and myth. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 2016.
  • Kümmerling-Meibauer, Bettina. What goes on in strangers’ minds? How reading children’s books affects emotional development. Narrative Works, 4 (2) (2014): 63–85.
  • Lefkowitz, B. Jeremy. Aesop and animal fable. Gordon Lindsay Campbell (ed.), The Oxford Handbook of Animals in Classical Thought and Life, 2014, 1–23.
  • Li, Muge. The Role of Imagination and Art in Children’s Books. Syracuse: Syracuse University, 2022.
  • Milivojević, Zoran. Emocije: psihoterapija i razumevanje emocija. Novi Sad: Psihopolis institut, 2014.
  • Schmalzgruber, Hedwig. Speaking Animals in Ancient Literature. Kalliope – Studien zur griechischen und lateinischen Poesie, Band 20. Heidelberg: Universitätsverlag Winter, 2020.
  • Todorov, Cvetan. Uvod u fantastičnu književnost. Beograd: Službeni glasnik, 2010.
  • Vidović Bolt, Ivana. Životinjski svijet u hrvatskoj i poljskoj frazeologiji 1. Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada, 2011.