МЕТОДОЛОШКИ ОКВИР: СТУДЕНТСКЕ ВИЗИЈЕ И КОНЦЕПТИ ЗА ПЛАНИРАЊЕ ОДРЖИВОГ “EXPO” ЦЕНТРА У БЕОГРАДУ

„УРБАНИЗАМ И ОДРЖИВИ РАЗВОЈ” (2024),  [177-187]

AUTHOR(S) / АУТОР(И): Александра Ђукић, Јелена Марић, Ева Ваништа Лазаревић, Бисерка Митровић, Емилија Јовић

E-MAIL: adjukic@afrodita.rcub.bg.ac.rs

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/Urbanizam24.177DJ

ABSTRACT / САЖЕТАК:

”EXPO” изложба представља познату светску изложбу са традицијом дугом преко 150 година. Ова манифестација, коју предводи француски Међународни биро за изложбе (Bureau International des Expositions) 2027. ће се организовати у Београду. Велики прилив туриста, нова изградња, и препознатљиви мега-пројекти архитектуре су саставни део великих организација попут ове. Стога је тема планирања алтернативне верзије изложбе ”ЕКСПО 2027 – EXPO 2027” саставни део задатка за студенте четврте године интегрисаних академских студија на Универзитету у Београду, Архитектонском факултету школске 2023-24 године. Укупан број студената који је ангажован на овом задатку обухвата два ”студио-пројекта” са преко 40 студената који у групном раду сарађују са менторима и сарадницима током 14 недеља активне наставе. Методолошка основа студентских приступа базирана је на ”RIBA- The Royal Institute of British Architects” методологији која обухвата следеће фазе: (1) формирање визије и информационе основе; (2) анализа и вредновање; (3) концептуално решење и (4) пројектовање. Ови кораци на креативан начин су примењени у раду са студентима кроз иновативне методе и технике као што су: superhero и lotus blossum метода. Уз помоћ њих студенти започињу свој рад првенствено кроз дефинисање проблема и потенцијала па све до разраде идејног решења.
Студентски радови представљају оригиналне визије за одрживе концепте, принципе и елементе, односно садржаје адекватне за изложбу попут ”ЕКСПО 2027 – EXPO 2027” представљене у виду атрактивног концепта и екстензивног програма. 

KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:

 

REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА:

  • Aljughaiman, A., & Mowrer-Reynolds, E. (2005). Teachers’ Conceptions of Creativity and Creative Students. The Journal of Creative Behavior, 39, 17-34.
  • Collins, M. A., & Amabile, T. M. (1999). Motivation and creativity. In R. J. Sternberg (Ed.), Handbook of creativity. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Oh J, Minho S (2022) Evaluation of Citizen–Student Cooperative Urban Planning and Design Experience in Higher Education. Sustainability 14(4): 2072. https://doi.org/10.3390/su14042072.
  • Lin, Y. (2011) Fostering Creativity through Education – A Conceptual Framework of Creative Pedagogy. Creative Education, 2, 149-155. doi: 10.4236/ce.2011.23021.
  • Shaheen, R. (2010). Creativity and Education. Creative Education, 1, 166-169. doi: 10.4236/ce.2010.13026.
  • Bureau International des Expositions (2024) вебсајт https://www.bie-paris.org/site/en/publications/articles, приступљено дана 13.04.2024
  • Званични сајт изложбе ”ЕКСПО 2027” https://expobelgrade2027.org/