DA LI SU NOVI MEDIJSKI ZAKONI U SRBIJI PROMENILI USLOVE PRUŽANJA MEDIJSKIH USLUGA

XX Majsko savetovanje (2024), Tom 1 (str. 227-237)

AUTOR(I) / AUTHOR(S): Jelena Vučković

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/XXMajsko1.227V

SAŽETAK / ABSTRACT:

U radu autorka polazi od izmena koje su učinjene u medijskom zakonodavstvu Republike Srbije u oktobru 2023. godine a koje su izvršene putem dva zakona i to: Zakona o javnom informisanju i medijima i Zakona o elektronskim medijima. Novine u zakonu o javnom informisanju i medijima poboljšavaju radnopravni status novinara i povećavaju transparentnost u trošenju javnih sredstava. Zakon o elektronskim medijima unosi promene u budući sastav i funkcionisanje REM-a i ograničava tzv. funkcionersku izbornu kampanju. Autorka želi da ispita koliko su ove zakonske promene uticale na uslove funkcionisanja medijskih subjekata sa aspekta pružanja medijskih usluga.

KLJUČNE REČI / KEYWORDS:

Zakon o javnom informisanju i medijima, Zakon o elektronskim medijima, medijske usluge, Regulatorno telo za elektronske medije, funkcionerska kampanja

LITERATURA / REFERENCES:

  • Vučković, J., Mediji i Medijsko pravo, Niš, 2024.
  • Dimitrijević, P., Vučković, J., Analiza medijskog zakonodavstva u Republici Srbiji (el. članak), Fondacija Centar za javno pravo, Sarajevo, 2018.
  • Zakon o javnom informisanju i medijima, Sl. glasnik RS, br. 92/ 23.
  • Zakon o elektronskim medijima, Sl. glasnik RS, br. 92/ 23.
  • Minić, Z., Nenadić, N., Funkcionerska kampanja kao vid zloupotrebe javnih resursa, Transparentnost – Srbija, Beograd, 2016/2017.
  • Pravilnik o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja, Sl. glasnik RS, br. 126/14.
  • Pravilnik o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja, Sl. glasnik RS, br. 16/16.