УСЛУГЕ ОРГАНИЗАЦИЈА ИЗ ОБЛАСТИ УМЕТНОСТИ И КУЛТУРЕ И ЊИХОВ ДОПРИНОС РАЗВОЈУ ПОСЛОВНИХ ПРОЦЕСА

XXI век – век услуга и услужног права (2023)  (стр 95-110)

АУТОР(И) / AUTHOR(S): Драган Батавељић

Е-АДРЕСА / E-MAIL: 

Download Full Pdf  

DOI: 10.46793/XXIv-14.095B

САЖЕТАК / ABSTRACT:

Аутор у раду указује, најпре, на неопходност постојања бројних организација, чији је основи циљ јавно образовање и постизање што виших стандарда у културно-уметничком стварању, које пружање својих услуга доприносе развоју бројних пословних процеса. Оне то чине путем стварања повољног пословног амбијента у свом окружењу, реафирмацијом стварања и поштовања правих вредности, а то неспорно доводи до даљих инвестирања и отварања нових радних места. Ови пословни процеси доприносе запошљавању младих и стручних кадрова и школованих на највишем нивоу у институцијама (пре свега, факултетима), који им пружају најсавременија, упоредна знања из области које су неопходне за квалитетно пружање услуга, како домаћем, тако и страном становништву. Ту се, мисли, пре свега, на туристе и друге „потрошаче“ дела створених у области културе и уметности. Отварање нових радних места и даље ширење пословних процеса, свакако доприноси јачању социјалног капитала, већој безбедности и сигурности локалног становништва. На крају, аутор посебно наглашава да се у пружању услуга у области културе и уметности на било ком нивоу, почев од локалног па до савезног, мора водити рачуна о мање-више једнаком вредновању најважнијих области друштвеног живота. Само се тако могу избећи сукоби и размимоилажења, који су последица различитог третмана истих услуга од стране различитих носилаца власти или оних који одлучују о финансирању (субвенцијама) пружања услуга у одређеним областима.

КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:

култура, уметност, пословни процеси, услуге, услужно право, савремени економски трендови, локални економски развој.

ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES:

  • Balsas, C., City Centre Regeneration in the Context of the 2001 European Capital of Culture in Porto, Portugal Local Economy, 19(6)/2004.
  • Bayliss, D., Denmark’s creative potential: The role of culture within Danish urban development strategies, International Journal of Cultural Policy, 10(1)/2004.
  • Граскамп, В., Уметност и новац, Београд, 2003.
  • Делимо, Ж., Цивилизација ренесансе (Историја), Сремски Карловци, Нови Сад, 2007.
  • Janson, H.W., Историја уметности (Уметност), Београд, 1975.
  • Микић, Х., Култура и економија: тржиште у култури и његови савремени трендови, Читалиште, бр. 21/2012.
  • Sacco, P.L., Blessi, G., Nuccio, M., Cultural Policies and Local Planning Strategies: What is the Role of Culture in Local Sustainable Development? The Journal of Arts Management, Law and Society, 39(1)/2009.
  • Томка, Г., Култура и локални развој, Зборник радова: Туризам и локални развој, Нови Сад, 2012.
  • Flew Т., Cunningham, S., Creative Industries After the First Decade of Debate, The Information Society, 26/2/2010.
  • Williams R., Society and Culture, Doubleday & Company Inc, NewYork, 1958.