Sadašnjost i budućnost uslužnog prava (2022) str. 573-584

AUTOR(I): Ružica Kijevčanin

Download FullPdf 

DOI: 10.46793/XVIIIMajsko.573K

SAŽETAK:

U radu će biti obrađena dva pitanja koja su od izuzetnog značaja za ostvarivanje svrhe medija u društvu, njihovo nezavisno i nepristrasno delovanje, i omogućavanje građanima da slobodno uživaju medijska prava i slobode. Prvo pitanje je sporedno (propratno) i reč je o svojinskoj transformaciji medija, dok je drugo pitanje noseći stub rada i naslovljeno je finansiranje medija. Autor je težište rada želeo prebaciti na izvore finansiranja medija, ali se morao prethodno osvrnuti na pitanje o vlasništvu medija, da bi ih svestrano obradio. U radu će biti analizirana normativna rešenja kojima su regulisani načini finansiranja medija, kao i slabosti koje su isplivale u njihovoj praktičnoj primeni. Značaj rada ogleda se u analizi faktora koji su determinatori istinitih, objektivnih, blagovremenih informacija, a samo takve informacije odgovaraju potrebama građana i ostvaruju opšti interes društva.

KLJUČNE REČI: 

mediji, projektno finansiranje, vlasništvo, privatizacija, nezavisnost.

LITERATURA:

  • Vučković, J., Medijsko pravo, Niš, 2019.
  • Vučković, J., Finansiranjemedijai objektivnost medijskih sadržaja- usluga, XXI vek – vek usluga i uslužnog prava, knj. 11, Kragujevac, 2020.
  • Drašković, B., Gruhonjić, D., Svojinska transformasija medija u Srbiji – primer lokalnih medija, Godišnjak Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, knj. XL-2, 2015.
  • Dragićević Šešić, M., Martinoli A., Upravljanje medijima civilnog društva, Zbornik radova: Mediji civilnog društva, Novi Sad, 2018.
  • Janjić, S., Javni interes i javni servisi Srbije u periodu budžetskog finansiranja, Mediji i komunikacije, god. II, br. 3/2015.
  • Matić, J., Razvoj neprofitnih medija, Zbornik radova: Mediji civilnog društva, Novi Sad, 2018.
  • Tomić, B., Privatizacija VS. javni interes u lokalnim medijima u Srbiji, Mediji i komunikacije, god. II, br. 3/2015.
  • Tomić, B., Projektno sufinansiranje medija u deregulacionom ključu, Srpska politička misao, god. 23, vol. 53, br. 3/2016.
  • Ćirić, U., Nikolić, M., Počecigrađanskognovinarstvai komercijalnih medija, 50 godina Radija Studio B. https://fdu.bg.ac.rs/uploads/files/Institut/ezbornik/Zbornik%2038/Una%20%C4%86iri%C4%87,%20Mirjana%20Nikoli%C4%87_PO%C4%8CECI%20GRA%C4%90ANSKOG%20NOVINARSTVA%20I%20KOMERCIJALNIH%20MEDIJA%20U%20SRBIJI%20-%2050%20GODINA%20RADIJA%20STUDIO%20B.pdf
Pravni izvori
  • Zakon o javnom informisanju i medijima, Sl. glasnik RS, br. 83/2014, 58/2015 i 12/2016
  • Zakon o elektronskim medijima, Sl. glasnik RS, br. 83/2014, 6/2016 – dr. zakon i 129/2021
  • Zakon o radiodifuziji, Sl. glasnik RS, br. 42/2002
  • Zakon o javnom informisanju, Sl. glasnik RS, br. 43/2003
  • Pravilnik o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja, Sl. glasnik RS, br. 16/2016 i 8/2017
  • Strategija razvoja sistema javnog informisanja u Republici Srbiji do 2016. godine, Sl. glasnik RS, br. 75 od 7. oktobra 2011, http://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/eli/rep/sgrs/vlada/strategija/2011/75/1/reg
  • Strategija razvoja sistema javnog informisanja u Republici Srbiji za period 2020- 2025 godine, Sl. glasnik RS, br. 75/11