USLUŽNO PRAVO KAO POSEBNA AKADEMSKA DISCIPLINA

Sadašnjost i budućnost uslužnog prava (2022) str. 21-27

AUTOR(I): Srđan Đorđević

Download FullPdf 

DOI: 10.46793/XVIIIMajsko.021DJ

SAŽETAK:

Strpljivost i istrajnost naučnog istraživanja određene teme trebalo bi da nas pretpostavljeno upućuje i na očekivanje značajnih rezultata takvih istraživanja. Kada se tome doda timsko delovanje kroz ozbiljno okupljen istraživački tim, nema sumnje da se nalazimo na terenu metodološki prihvatljivog naučnog postupanja u cilju realizacije hipotetički postavljenih ciljeva na početku tog puta. Uvažavajući do sada iskazane naučno-istraživačke napore i rezultate grupe istraživača okupljenih oko centralne teme projekta definisane kao „XXI vek – vek usluga i Uslužnog prava“ približavamo se ovladavanju jednim ciljem definisanim već u samom nazivu projekta. Stoga se čini interesantnim spoznati postojanje pretpostavki za uspostavljanje posebne akademske discipline koja zavređuje upravo onakav naziv kakav je i određen prilikom kreiranja planiranog naučnog istraživanja. Odnosno, postavlja se pitanje opravdanosti uslužnog prava kao posebne akademske discipline. S tim u vezi, ovaj rad će upravo u tom smislu biti posvećen nekim razlozima koji idu u prilog opravdanosti potrebe da se ova naučna disciplina izučava samostalno. Kao što ćemo u radu i primetiti, postoji niz osobenosti koje karakterišu ovu naučnu disciplinu te i iz tih razloga postoji i niz različitih konfliktnih situacija koje se u praksi, kroz pravila ove pravne discipline, moraju razrešiti

KLJUČNE REČI: 

usluga, pravo, disciplina, predmet, metod, cilj proučavanja.

LITERATURA:

  • Veljković, S., Marketing usluga, Beograd, 2006.
  • Direktiva 2006/123 o uslugama na unutrašnjem tržištu.
  • Kancir, R., Marketing usluga, Beograd, 2007.
  • Mićović, M., Heterogenostuslugai homogenost uslužnih pravnih pravila, XXI vek – vek usluga i Uslužnog prava, Kragujevac, 2011.
  • Mićović, M., Sloboda pristupa i pružanja usluga, Zbornik radova Pravo i usluge, Kragujevac, 2012.
  • Senić, R., Senić, V., Menadžment i marketing usluga, Kragujevac, 2008.
  • Simić, M., Đorđević,S., Matić, D., Uvod u pravo, Kragujevac, 2009.
  • Stojadinović Jovanović, S., Međunarodna trgovina uslugama SAD, Međunarodna politika, br. 1136/09.
  • Tabaroši, S., Jovanić, T., Novi horizonti prava zaštite potrošača, Pravni život, br. 10/10.