Правна регулатива услуга у националним законодавствима и праву Европске Уније (2023) (стр. 861-875)
АУТОР(И) / AUTHOR(S): Борко Михајловић
DOI: 10.46793/XIXMajsko.861M
САЖЕТАК / ABSTRACT:
Предуговорна фаза односа између трговца и потрошача ствара низ ситуација које могу негативно утицати на остваривање основних права потрошача. То посебно важи за уговоре који се закључују применом средстава комуникације на даљину, односно за послове који спадају у електронску трговину. Како предузимање радњи и активности у предуговорној фази има за циљ промоцију робе и услуга које трговац нуди потрошачима, правна правила о оглашавању производа неспорно значајно утичу на правни положај потрошача у овој фази његовог односа са трговцем. Основни предмет овог рада управо је анализа особености преношења огласних порука у дигиталном окружењу и њихов утицај на остваривање основних права потрошача као учесника у електронској трговини, дефинисање основних проблема на које савремена правна регулатива треба да одговори, као и преглед постојећих прописа у праву Европске уније и српском који су од значаја за предмет овог рада.
КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:
електронска трговина, оглашавање, потрошач, циљано оглашавање, комерцијална порука.
ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES:
- Derakhshan, М., Golrezaei, Н., Manshadi, V., Mirrokni, V., Product Ranking on Online Platforms, доступно на: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3130378 &download=yes, 30.08.2022.
- De Streel, A., Sibony, A.L., Towards Smarter Consumer Protection Rules for the Digital Society, Brussels, 2019.
- Djurovic, М., European Law on Unfair Commercial Practices and Contract Law, Оxфорд, Портланд, 2016.
- Collins, H., Harmonization by example: European Laws against unfair commercial practices, Modern Law Review, бр. 1/2010.
- Kox, Н., Straathof, В., Gijsbert, Z., Targeted advertising, platform competition, and privacy, Journal of Economics and Management Strategy, бр. 3/2017.
- Михајловић, Б., Непоштена пословна пракса у савременим условима пословања, Зборник радова: Савремени правни промет и услуге, Крагујевац, 2018.
- Оrganization for Economic Development and Cooperation (OECD), Challenges to Consumer Policy in the Digital Age, Paris, 2019
- Sartor, G., New aspects and challenges in consumer protection – Digital services and artificial intelligence, Brussels, 2020
- Тzoulia, Е., Targeted Advertising in the Digital Era: Modern Challenges to Consumer Privacy and Economic Freedom: The Responses of the EU Legal Order, Зборник радова: EU Internet Law in the Digital Single Market, Cham, 2021.
- Fourberg, N., et al., Online advertising: the impact of targeted advertising on advertisers, market access and consumer choice, Луксембург, 2021.
- Johnson, J., Targeted advertising and advertising avoidance, RAND Journal of Economics, бр. 1/2013.
- Weatherill, S., EU Consumer Law and Policy, Cheltenham, Northampton, 2013.