Savremeni pravni promet i usluge (2018) str. 943-950
AUTOR(I): Igor Kambovski
DOI: 10.46793/XIVMajsko.943K
SAŽETAK:
U kontekstu zaštite jednog od fundamentalnih ljudskih prava-prava na privatnost i zaštitu ličnih podataka i identiteta, ovaj referat daje kratki prikaz postupaka i procedura koje svaka kompanija koja nudi proizvode i usluge posredstvom Interneta, ali i svako zainteresovano fizičko lice koje želi da nešto kupi preko e-trgovine, moraju znati i poštovati. Zaštita privatnosti predstavlja zakonski i ljudski imperativ u savremenom svetu i svakom demokratskom pravnom poretku. Lični podaci predstavljaju najviši stadijum privatne svojine. Svedoci smo sve češćih i opasnijih neovlašćenih upada u privatnost na društvenim mrežama, na internetu, prilikom onlajn kupovine i kod komunikacijskih kanala. Postoje rigorozna zakonska rešenja koja uređuju ovu oblast, ali zloupotrebe postoje. Kompanije koje posluju na internetu moraju poštovati regulativu i omogućiti nesmetano odvijanje trgovinskih transakcija.
KLJUČNE REČI:
privatnost, lični podaci, e-trgovina
LITERATURA:
- Bensoussan, A., L`archivage electronique de documents, Hermes, Paris, 1992.
- Chissick, M., Kelman, A., Electronic Commerce-Law and Practise, 3-rd edition, Sweet & Maxwell, London, 2002.
- Edwards, L., The New Legal Framework for E-Commerce in Europe-(Article 6-7, ECD:Privacy and Electronic Communication Directive 2002-Canning the Spam and Cutting the Cookies:Consumer Privacy On-line and EU Regulation), Hart Publishing, Oxford, 2005.