ЗАШТИТА ПРИВАТНОСТИ И ЛИЧНИХ ПОДАТАКА ОД СТРАНЕ ТРГОВАЦА КОД ЕЛЕКТРОНСКЕ ТРГОВИНЕ

Савремени правни промет и услуге (2018) стр. 943-950

АУТОР(И): Игор Камбовски

Download Full Pdf 

DOI: 10.46793/XIVMajsko.943K

САЖЕТАК:

У контексту заштите једног од фундаменталних људских права-права на приватност и заштиту личних података и идентитета, овај реферат даје кратки приказ поступака и процедура које свака компанија која нуди производе и услуге посредством Интернета, али и свако заинтересовано физичко лице које жели да нешто купи преко е-трговине, морају знати и поштовати. Заштита приватности представља законски и људски императив у савременом свету и сваком демократском правном поретку. Лични подаци представљају највиши стадијум приватне својине. Сведоци смо све чешћих и опаснијих неовлашћених упада у приватност на друштвеним мрежама, на интернету, приликом онлајн куповине и код комуникацијских канала. Постоје ригорозна законска решења која уређују ову област, али злоупотребе постоје. Компаније које послују на интернету морају поштовати регулативу и омогућити несметано одвијање трговинских трансакција.

КЉУЧНЕ РЕЧИ: 

приватност, лични подаци, е-трговина

ЛИТЕРАТУРА:

  • Bensoussan, A., L`archivage electronique de documents, Hermes, Paris, 1992.
  • Chissick, M., Kelman, A., Electronic Commerce-Law and Practise, 3-rd edition, Sweet & Maxwell, London, 2002.
  • Edwards, L., The New Legal Framework for E-Commerce in Europe-(Article 6-7, ECD:Privacy and Electronic Communication Directive 2002-Canning the Spam and Cutting the Cookies:Consumer Privacy On-line and EU Regulation), Hart Publishing, Oxford, 2005.