UTICAJ UKIDANJA USLOVA GRAFIČKOG PREDSTAVLJANJA NA MOGUĆNOST REGISTRACIJE RAZLIČITIH FORMI ZNAKOVA U PRAVU REPUBLIKE SRBIJE

Usklađivanje pravnog sistema Srbije sa standardima Evropske unije (2023) (str. 725-738)

AUTOR(I) / AUTHOR(S): Nikola Milosavljević

E-ADRESA / E-MAIL: 

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/UPSSXI.725M

SAŽETAK / ABSTRACT:

Usvajanjem novog Zakona o žigovima je u pravu Republike Srbije je, u skladu sa evropskim uzorom, uslov grafičkog predstavljanja zamenjen novim uslovom kojim se načelno omogućava liberalizacija mogućih formi žiga. Autor u radu, pored analize nastalih promena, ispituje u kojoj meri je zapravo promena ovog uslova zaista dovela do liberalizacije i novih mogućnosti u pogledu zaštite žiga, što predstavlja i glavni cilj rada. Primenom pravo-dogmatskog metoda, autor ispituje uticaj nastale promene na zvučne, video, mirisne i gustativne znakove.

KLJUČNE REČI / KEYWORDS:

grafičko predstavljanje, forme žiga, zvučni znakovi, mirisni znakovi, gustativni znakovi

LITERATURA / REFERENCES:

  • Babić, B. i dr., Otorinolaringologija sa maksilofacijalnomhirurgijom, Beograd, 2014.
  • Bentley, L., Sherman, B., Gangjee, D., Johnson, P., Intellectual property law, Oxford, 2018.
  • Varga, S., Pravo industrijske svojine, Kragujevac, 2014.
  • Gallagher, T. A., Nontraditional Trademarks: Taste/Flavor, Trademark Reporter, no. 105(3)/2015, dostupno na: https://heinonline.org/, april 2022. godine.
  • Gielen, C., von Bombhard, V., Concise European Trademark and Design law, Alphen aan den Rijn, 2017.
  • Lučić, S., Autorskopravna zaštita mirisa i ukusa proizvoda, Zbornik radova: Izazovi prava intelektualne svojine u 21. veku, Kragujevac, 2019.
  • Marić, V., Formažiga, Beograd, 2003.
  • Spasić, V., Miris kao faktičko i institutcionalno sredstvo u pridobijanju potrošača, Zbornik radova: Usklađivanje prava Srbije sa pravom Evropske unije, Niš, 2020.
  • Torremans, P., Intellectual property law, Oxford, 2019.
  • Hyland, M. G., A Taste of the Current Protection Offered by Intellectual Property Law to Molecular Gastronomy, Cybaris: An Intellectual Property Law Review, no. 8(1)/2016, dosupno na: https://heinonline.org/, april 2022.
  • Cox, J. N., Why Coca-Cola’s Fictional Lawsuit against Coke Zero for Taste Infringement is a Losing Battle, Journal of Intellectual Property Law, no. 17(1)/2009, dostupno na: https://heinonline.org/, april 2022.
  • Zakon o žigovima – ZŽ (Sl. glasnik br. 6/2020).
  • Zakon o žigovima (Sl. glasnik RS, br. 104/2009, 10/2013, 44/2018 – drugi zakon).
  • Uredba Evropskog parlamenta i Saveta 2017/1001 o žigu Evropske unije (Official Journal L 154, 16.6.2017, p. 1–99) – u daljem tekstu Uredba o žigu EU.
  • Uputstvo br. 2015/2436 o harmonizaciji prava žiga država članica (Official Journal L 336, 23.12.2015, p. 1–26) – u daljem tekstu Uputstvo.
  • EUIPO, Guidelines for Examination, 2023, dostupno na:
    https://guidelines.euipo.europa.eu/2058843/2199801/trade-mark-guidelines/1-introduction, april 2023.
  • Court of Justice of European Union, Ralf Sieckmann v Deutsches Patent- und Markenamt, C-273/00 od 12.12.2002. godine.
  • Court of Justice of European Union, Shield Mark BV v Joost Kist h.o.d.n. Memex, C-283/01 od 27.11.2003. godine.
  • Court of Justice of European Union, Levola Hengelo BV v Smilde Foods BV, C-310/17 od 13.11.2018. godine.
    EUIPO, Board of Appeal, Eli Lilly, R-120/2001-2 od 04.08.2003. godine.