УТИЦАЈ УКИДАЊА УСЛОВА ГРАФИЧКОГ ПРЕДСТАВЉАЊА НА МОГУЋНОСТ РЕГИСТРАЦИЈЕ РАЗЛИЧИТИХ ФОРМИ ЗНАКОВА У ПРАВУ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

Усклађивање правног система Србије са стандардима Европске уније (2023) (стр. 725-738)

АУТОР(И) / AUTHOR(S): Никола Милосављевић

Е-АДРЕСА / E-MAIL: 

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/UPSSXI.725M

САЖЕТАК / ABSTRACT:

Усвајањем новог Закона о жиговима је у праву Републике Србије је, у складу са европским узором, услов графичког представљања замењен новим условом којим се начелно омогућава либерализација могућих форми жига. Аутор у раду, поред анализе насталих промена, испитује у којој мери је заправо промена овог услова заиста довела до либерализације и нових могућности у погледу заштите жига, што представља и главни циљ рада. Применом право-догматског метода, аутор испитује утицај настале промене на звучне, видео, мирисне и густативне знакове.

КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:

графичко представљање, форме жига, звучни знакови, мирисни знакови, густативни знакови

ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES:

  • Бабић, Б. и др., Оториноларингологија са максилофацијалномхирургијом, Београд, 2014.
  • Bentley, L., Sherman, B., Gangjee, D., Johnson, P., Intellectual property law, Oxford, 2018.
  • Варга, С., Право индустријске својине, Крагујевац, 2014.
  • Gallagher, T. A., Nontraditional Trademarks: Taste/Flavor, Trademark Reporter, no. 105(3)/2015, доступно на: https://heinonline.org/, април 2022. године.
  • Gielen, C., von Bombhard, V., Concise European Trademark and Design law, Alphen aan den Rijn, 2017.
  • Лучић, С., Ауторскоправна заштита мириса и укуса производа, Зборник радова: Изазови права интелектуалне својине у 21. веку, Крагујевац, 2019.
  • Марић, В., Формажига, Београд, 2003.
  • Спасић, В., Мирис као фактичко и институтционално средство у придобијању потрошача, Зборник радова: Усклађивање права Србије са правом Европске уније, Ниш, 2020.
  • Torremans, P., Intellectual property law, Oxford, 2019.
  • Hyland, M. G., A Taste of the Current Protection Offered by Intellectual Property Law to Molecular Gastronomy, Cybaris: An Intellectual Property Law Review, no. 8(1)/2016, досупно на: https://heinonline.org/, април 2022.
  • Cox, J. N., Why Coca-Cola’s Fictional Lawsuit against Coke Zero for Taste Infringement is a Losing Battle, Journal of Intellectual Property Law, no. 17(1)/2009, доступно на: https://heinonline.org/, април 2022.
  • Закон о жиговима – ЗЖ (Сл. гласник бр. 6/2020).
  • Закон о жиговима (Сл. гласник РС, бр. 104/2009, 10/2013, 44/2018 – други закон).
  • Уредба Европског парламента и Савета 2017/1001 о жигу Европске уније (Official Journal L 154, 16.6.2017, p. 1–99) – у даљем тексту Уредба о жигу ЕУ.
  • Упутство бр. 2015/2436 о хармонизацији права жига држава чланица (Official Journal L 336, 23.12.2015, p. 1–26) – у даљем тексту Упутство.
  • EUIPO, Guidelines for Examination, 2023, доступно на:
    https://guidelines.euipo.europa.eu/2058843/2199801/trade-mark-guidelines/1-introduction, април 2023.
  • Court of Justice of European Union, Ralf Sieckmann v Deutsches Patent- und Markenamt, C-273/00 од 12.12.2002. године.
  • Court of Justice of European Union, Shield Mark BV v Joost Kist h.o.d.n. Memex, C-283/01 од 27.11.2003. године.
  • Court of Justice of European Union, Levola Hengelo BV v Smilde Foods BV, C-310/17 од 13.11.2018. године.
    EUIPO, Board of Appeal, Eli Lilly, R-120/2001-2 од 04.08.2003. године.