ИНОВАТИВНЕ МЕТОДЕ У НАСТАВИ – КОРЕЛАЦИЈА СРПСКОГ ЈЕЗИКА СА ДРУГИМ НАСТАВНИМ ПРЕДМЕТИМА

Зборник радова КЊИЖЕВНОСТ ЗА ДЕЦУ У НАУЦИ И НАСТАВИ, 2024 (стр. 479-489)

AUTHOR(S) / АУТОР(И): Сандра Р. Милановић, Весна В. Миленковић  

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/KDNN23.479M

ABSTRACT / САЖЕТАК:

Иновативне методе у настави имају за циљ да мотивишу ученике за учење, а самим тим и да омогуће сваком ученику да се максимално развија. Један од начина да се то оствари је повезивање садржаја из више дисциплина. Међусобно повезани наставни садржаји омогућавају ученицима целовито, применљиво и трајно знање. Како би се таква настава осмислила, припремила и реализовала, неопходно је да учитељ буде креативан и посвећеном свом послу.

У раду смо приказали могућности повезивања наставе српског језика са другим наставним предметима, као и резултате анкете о мишљењу ученика о одржаним часовима.

KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:

корелација, мотивација, почетна настава српског језика

REFERENCES / ЛИТЕРАТУРA

  • Bojović, I. (2017). Podsticanje motivacije učenika za učenje u nastavnom procesu. Beograd: Univerzitet u Beogradu.
  • Вучковић, М. (1993): Методика наставе српског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Dejić, М., Martinović, D. (2012). Corellation of Mathematics and Physical Education. Quarterly Journal, Arad: “Aurel Vlaicu” University.
  • Дејић, М., Милановић, С., Миленковић, В., Јовановић, И. (2001). Ставови учитеља о корелацији почетне наставе математике и физичког васпитања. Методички аспекти наставе математике IV, Јагодинa: Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу.
  • Ivanek, P. (2016). Stručno usavršavanje nastavnika i obrazovno-vaspitna postignuća učenika srednje škole, Doktorska disertacija. Banja Luka: Filozofski fakultet.
  • Клајн, И., Шипка, М. (2007): Велики речник страних речи и израза. Нови Сад: Прометеј.
  • Миленковић, В. (2022). Диференцирање наставе у складу са образовним стандардима и утицај на постигнућа ученика у почетној настави математике, Докторска дисертација. Ужице: Педагошки факултет.
  • Петровић, Н., Мрђа, М., Лазић, Б. (2012). Савремено основно математичко образовање и методика наставе, Норма, XVII/2, 155‒170.