ISTRAŽIVAČKI PRISTUP U INTERPRETACIJI ZBIRKE „PLAVI ČUPERAK“ MIROSLAVA ANTIĆA

Zbornik radova KNJIŽEVNOST ZA DECU U NAUCI I NASTAVI, 2024 (str. 445-457)

AUTHOR(S) / AUTOR(I): Olivera V. Urošev Palalić

 

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/KDNN23.445UP

ABSTRACT / SAŽETAK:

Upoznavanje učenika sa poezijom Miroslava Antića i osnovnim motivima i temama u njegovoj poeziji na primeru pesničke zbirke Plavi čuperak, u starijem osnovnoškolskom uzrastu, jeste jedan od osnovnih ciljeva interpretacije ove zbirke pesama. Koristiće se istraživačka metoda (utvrđivanje problema, postavljanje hipoteze, izrada plana istraživanja, realizacija, provera i utvrđivanje značaja rezultatata) koja kod učenika podstiče veštinu lakšeg usvajanja gradiva kroz analizu podataka i razvoj kritičkog promišljanja. Jedan od ciljeva rada je da pokaže da učenici s lakoćom savladavaju istraživačko-stvaralački metod, a pokazaće se da mogu podjednako svrsishodno da interpretiraju kako naučne činjenice, tako i različite izvore podataka u digitalnom okruženju. Primenom istraživačkog metoda na primeru navedene zbirke, kod učenika se produbljuje znanje o tematskoj, motivskoj i idejnoj strukturi pesama i istovremeno se razvijaju digitalna, estetska i kompetencija za saradnju.

KEYWORDS / KLJUČNE REČI:

istraživački metod, Plavi čuperak, stariji osnovnoškolski uzrast, digitalna kompetencija

REFERENCES / LITERATURA

  • Antić (1997). Miroslav Antić, Plavi čuperak. Novi Sad: Prometej.
  • Bošnjak Stepanović, Popović, Branković (2018): Marija Bošnjak Stepanović, Miljana Popović, Nataša Branković, Primena istraživačke metode pri obradi sadržaja o vodi u početnoj nastavi prirodnih nauka. Nastava i vaspitanje, LXVII/2. Beograd: Pedagoško društvo Srbije, Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 249–266.
  • Zotović, Jerković (2017): Marija Zotović, Ivan Jerković, Razvojna psihologija. Beograd: Centar za primenjenu psihologiju.
  • Jašović (2009): Predrag Jašović, Nacrt eksplicitne poetike Miroslava Antića. Detinjstvo, 35/1-2: 49–57.
  • Jukić (2007): Stipan Jukić, Vreme je za nastavu u kojoj učenik misli. Norma, VIII/3, 21–41.
  • Laković (1992): Aleksandra Laković, Nastava srpskog jezika u 7. razredu osnovne škole. Priručnik za nastavnike. Beograd: Novi Sad: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Zavod za izdavanje udžbenika.
  • Lukić (2009): Živan Lukić, Nastava srpskog jezika i književnosti u 7. razredu osnovne škole. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
  • Ljuštanović (2009): Jovan Ljuštanović, Poetika modernog u Plavom čuperku Miroslava Antića (PDF). Detinjstvo, 35/1‒2, 29–39.
  • Marinković (2000): Simeon Marinković, Metodika kreativne nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Kreativni centar.
  • Nikolić (2012): Milija Nikolić, Metodika nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike.
  • Perić (1973): Raša Perić, Miroslav Antić: Šašava knjiga. Polja, časopis za književnost i teoriju, 167/XIX, 25.
  • Petrović (2008): Tihomir Petrović, Istorija srpske književnosti za decu. Novi Sad: Zmajeve dečije igre.
  • Simić (2015): Kojo Simić, Osnovemetodikenastave. Brčko: Evropski univerzitet.
  • Tokin, Tir Borlja (2018): Marina Tokin, Marija Tir Borlja, Književni putokazi. Interpretacija književnih tekstova za 7. razred osnovne škole. Novi Sad: Venclović.