ИСТРАЖИВАЧКИ ПРИСТУП У ИНТЕРПРЕТАЦИЈИ ЗБИРКЕ „ПЛАВИ ЧУПЕРАК“ МИРОСЛАВА АНТИЋА

Зборник радова КЊИЖЕВНОСТ ЗА ДЕЦУ У НАУЦИ И НАСТАВИ, 2024 (стр. 445-457)

AUTHOR(S) / АУТОР(И): Оливера В. Урошев Палалић

 

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/KDNN23.445UP

ABSTRACT / САЖЕТАК:

Упознавање ученика са поезијом Мирослава Антића и основним мотивима и темама у његовој поезији на примеру песничке збирке Плави чуперак, у старијем основношколском узрасту, јесте један од основних циљева интерпретације ове збирке песама. Користиће се истраживачка метода (утврђивање проблема, постављање хипотезе, израда плана истраживања, реализација, провера и утврђивање значаја резултатата) која код ученика подстиче вештину лакшег усвајања градива кроз анализу података и развој критичког промишљања. Један од циљева рада је да покаже да ученици с лакоћом савладавају истраживачко-стваралачки метод, а показаће се да могу подједнако сврсисходно да интерпретирају како научне чињенице, тако и различите изворе података у дигиталном окружењу. Применом истраживачког метода на примеру наведене збирке, код ученика се продубљује знање о тематској, мотивској и идејној структури песама и истовремено се развијају дигитална, естетска и компетенција за сарадњу.

KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:

истраживачки метод, Плави чуперак, старији основношколски узраст, дигитална компетенција

REFERENCES / ЛИТЕРАТУРA

  • Антић (1997). Мирослав Антић, Плави чуперак. Нови Сад: Прометеј.
  • Бошњак Степановић, Поповић, Бранковић (2018): Марија Бошњак Степановић, Миљана Поповић, Наташа Бранковић, Примена истраживачке методе при обради садржаја о води у почетној настави природних наука. Настава и васпитање, LXVII/2. Београд: Педагошко друштво Србије, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду, 249–266.
  • Зотовић, Јерковић (2017): Marija Zotović, Ivan Jerković, Razvojna psihologija. Beograd: Centar za primenjenu psihologiju.
  • Јашовић (2009): Предраг Јашовић, Нацрт експлицитне поетике Мирослава Антића. Детињство, 35/1-2: 49–57.
  • Јукић (2007): Стипан Јукић, Време је за наставу у којој ученик мисли. Норма, VIII/3, 21–41.
  • Лаковић (1992): Александра Лаковић, Настава српског језика у 7. разреду основне школе. Приручник за наставнике. Београд: Нови Сад: Завод за уџбенике и наставна средства, Завод за издавање уџбеника.
  • Лукић (2009): Живан Лукић, Настава српског језика и књижевности у 7. разреду основне школе. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Љуштановић (2009): Јован Љуштановић, Поетика модерног у Плавом чуперку Мирослава Антића (PDF). Детињство, 35/1‒2, 29–39.
  • Маринковић (2000): Симеон Маринковић, Методика креативне наставе српског језика и књижевности. Београд: Креативни центар.
  • Николић (2012): Милија Николић, Методика наставе српског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике.
  • Перић (1973): Раша Перић, Мирослав Антић: Шашава књига. Поља, часопис за књижевност и теорију, 167/XIX, 25.
  • Петровић (2008): Тихомир Петровић, Историја српске књижевности за децу. Нови Сад: Змајеве дечије игре.
  • Симић (2015): Kojo Simić, Osnove metodike nastave. Brčko: Evropski univerzitet.
  • Токин, Тир Борља (2018): Марина Токин, Марија Тир Борља, Књижевни путокази. Интерпретација књижевних текстова за 7. разред основне школе. Нови Сад: Венцловић.