Književnost za decu u nauci i nastavi (2022), (str. 361-370)
AUTOR(I): Veselin R. Bulatović
E-ADRESA: kostanabp@t-com.me
DOI: 10.46793/KDNN21.361B
SAŽETAK:
Proučavanje književnoumjetničkog djela u nastavi predstavlja složen proces koji započinje nastavnikovim i učenikovim pripremanjem za čitanje djela, a svoje najproduktivnije vidove dobija u interpretaciji književnog djela na nastavnom času. Motivisanje i čitanje su neizostavne metodičke radnje prilikom pripremanja učenika za tumačenje književnog djela. Unutrašnju motivaciju za čitanje, osim radoznalosti, odlikuje i potreba učenika da na problemski, stvaralački i istraživački način prouče književni tekst, njihova težnja da rješavanjem određenih literarnih problema ostvare kognitivni sklad između uvjerenja, mišljenja, zapažanja, stavova i ponašanja i ostvare zadovoljstvo i uživanje tokom čitanja.
KLJUČNE REČI:
interpretacija, metodičke radnje, unutrašnja motivacija, problemska nastava
LITERATURA:
Izvori
- Ćopić (1949): Branko Ćopić, Šumske bajke, Beograd: Novo pokoljenje. Ćopić (1970): Branko Ćopić, Bašta sljezove boje, Beograd: Srpska književna zadruga.
Literatura
- Gajić (2004): olivera Gajić, Problemska nastava književnosti u teoriji i praksi, Novi Sad: Filozofski fakultet.
- Dimitrijević (1977): Radmilo Dimitrijević, Problemi nastave knji- ževnosti i maternjeg jezika II, Beograd: Izdavački centar studenata.
- Ilić (1998): Pavle Ilić, Metodika nastave, srpski jezik i književ- nost u nastavnoj teoriji i praksi, Novi Sad: Zmaj.
- Nikolić (1992): Milija Nikolić, Metodika nastave srpskog jezika i književnosti, Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstava.
- Rosandić (1988): dragutin Rosandić, Metodika književnog odgoja, Zagreb: Školska knjiga.
- Stevanović (1982): Marko Stevanović, Metodički priručnik za nasta- vu srpskohrvatskog jezika i književnosti, Gornji Milanovac: Dečje novine.