METODIČKA DELATNOST JOVANA LJUŠTANOVIĆA

Književnost za decu u nauci i nastavi (2022), (str. 25-32)

AUTOR(I): Olivera V. Radulović 

E-ADRESA: oliveraradulovic.ff@gmail.com

Download Full Pdf 

DOI: 10.46793/KDNN21.025R

SAŽETAK:

Cilj ovog istraživanja je da na primeru izabranih naučnih radova ukaže na nekoliko zapaženih aspekata iz oblasti Metodike nastave, kojom se Jovan Ljuštanović bavio. Prva među njima jeste savremenost istraživačkih metoda koje je primenjivao radeći kao predavač na Visokoj školi strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Novom Sadu. Naglasak je stavljen na podsticanje scenskog stvaralaštva u radu s decom primenom dramskog metoda u Metodici predškolskog obrazovanja. Interesovanje istraživača je usmereno i na razvoj govora primenom metode pričanja bajki ili šaljivih priča, kao i na kurseve koje je profesor Ljuštanović držao iz ove oblasti. Drugi aspekt jeste njegova metodička delatnost na pisanju udžbenikâ (čitanki, radnih svezaka i radnih listova), kao i novinama koje je unosio u taj segment svoga rada. Konačno, značajno metodičko poslanje kojim se profesor Jovan Ljuštanović bavio bilo je i stručno usavršavanje vaspitača i nastavnika, oličeno u akreditovanim seminarima na teme: Književnost za decu u dečjem vrtiću – uvod u istraživačku pustolovinu i Pričam ti bajku – kurs za stručno usavršavanje nastavnika. Potonji je organizovao Zavod za izdavanje udžbenika povodom čitanke za peti razred Pegavo detinjstvo, čiji je autor bio Jovan Ljuštanović i koja je namenjena deci koja slušaju predmet Srpski kao nematernji jezik.

KLJUČNE REČI:

Metodika nastave, dramski metod, scensko stvaralaštvo, razvoj govora, bajke, priče o životinjama, zagonetke.

LITERATURA:

  • Ljuštanović, Zorić (2013): Jovan Ljuštanović, Milena Zorić, O holističkom pristupu nastavi književnosti za decu u obrazovanju vaspitača, Zbornik radova Visoke škole strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Pirotu, 66–78.
  • Ljuštanović (2014): Jovan Ljuštanović, Vrtić kao pozorište, Scena: časopis za pozorišnu umetnost, 50/1–2, 26–33.
  • Ljuštanović, Zorić (2015): Jovan Ljuštanović, Milena Zorić, Dramatizacija književnog teksta u vrtiću – dečja individualizacija i socijalizacija, Kompetencije vaspitača za društvo znanja: tematski zbornik, Treća međunarodna naučno-stručna konferencija Metodički dani 2014, 388–394.
  • Ljuštanović (2018): Jovan Ljuštanović, Jezik drame i pozorišta i dramsko vaspitanje, Norma, časopis za teoriju i praksu vaspitanja i obrazovanja, 2018/2, 141–152.
  • Ljuštanović, Zorić (2018): Jovan Ljuštanović, Milena Zorić, Zagonetka u dečjem vrtiću – od pogađanja do odgonetanja, Međunarodni naučni skup „Jezik, kultura, obrazovanje”, Užice: Pedagoški fakultet, 137–144.
  • Ljuštanović, Zorić (2019): Jovan Ljuštanović, Milena Zorić, (Samo)refleksija studenata Visoke škole za obrazovanje vaspitača u Novom Sadu – potraga za modelom, u: Módszerek És Teóriák A X. Tantárgy-Pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia Idegennyelvű Előadásai (Szerkesztette Bordás Sándor) [Methods And Theories Conference Proceedings In Languages Other Than Hungarian Of The X International Conference Of Teaching Methodology] (Edited By Sándor Bordás), Baja: Eötvös József Főiskolai Kiadó, 271–278.
  • Ljuštanović (2010): Jovan Ljuštanović (prir.), Pegavo detinjstvo: srpski kao nematernji jezik, čitanka za 5. razred osnovne škole, Beograd: Zavod za izdavanje udžbenika.
  • Ljuštanović, Racić (2019): Jovan Ljuštanović, Zorica Racić (prir.), U srcu znanja: čitanka za drugi razred osnovne škole, Beograd: BIGZ školstvo.