XXI međunarodna konvencija o kvalitetu JUSK ICQ – 29 – 31. maj 2025, Beograd, (220-225 str.)
AUTOR(I) / AUTHOR(S): Željka Popov
, Svetlana Stojkov 
Download Full Pdf 
DOI: 10.46793/XXIJUSK-ICQ.220P
SAŽETAK / ABSTRACT:
Socijalni marketing predstavlja savremeni pristup koji podstiče pozitivne promene u ponašanju kroz aktivnosti prilagođene interesovanjima ciljne populacije. Tokom 2024. godine realizovan je „QUIZ ZDRAVLJA“, edukativno-takmičarski događaj namenjen promociji pravilne ishrane i očuvanja životne sredine među mladima. Istraživanje je sprovedeno kao studija preseka, uz primenu Google Forms upitnika dostavljenog putem QR koda. Upitnik je obuhvatao pitanja iz oblasti ishrane, ekologije i zdravlja, kao i samoprocenu znanja pre i nakon kviza. Učestvovalo je 100 ispitanika, dominantno studentkinja prve godine. Rezultati pokazuju blagi porast samoprocene znanja (M = 3,65 pre; M = 3,78 posle kviza), i prosečan broj poena od M = 13,60 od maksimalnih 16. Statistički značajne razlike u broju poena uočene su po studijskim smerovima (p = 0,011). Čak 100% ispitanika izrazilo je pozitivno mišljenje o kvizu kao interaktivnom načinu učenja. Socijalni marketing kroz kviz pokazao se kao efikasan alat u modernizaciji obrazovanja i osnaživanju studenata za sticanje znanja o zdravlju.
KLJUČNE REČI / KEYWORDS:
interaktivno učenje, studenti, socijalni marketing, zdravlje, kviz
PROJEKAT / ACKNOWLEDGEMENT:
LITERATURA / REFERENCES:
- Kotler P, Lee NR. Social Marketing: Influencing Behaviors for Good, 4th ed. SAGE Publications, 2022.
- Stojkov S, Popov Ž. Socijalni marketing – praktikum. Visoka škola strukovnih studija za za zovanje vaspitača i trenera, Subotica, 2025.
- Firestone R, Rowe CJ, Modi SN, Sievers D. The effectiveness of social marketing in global health: A systematic review. Health Policy Plan, 32(1), 110–124, 2017.
- De-Marcos L, Domínguez A, Saenz-de-Navarrete J, Pagés C. An empirical study comparing gamification and social networking on e-learning. Computers & Education, 75, 82–91, 2014.
- Hanus MD, Fox J. Assessing the effects of gamification in the classroom: A longitudinal study on intrinsic motivation, social comparison, satisfaction, effort, and academic performance. Computers & Education, 80, 152–161, 2015.
- Karagöz S, Karagöz A, Yildirim M. Effect of gamified quiz on medical students’ academic success and motivation: A Turkish study. Education and Health, 34(2), 85–93, 2021.
- Rodríguez-Fernández M, et al. Gamification in public health education: Spanish experience. BMC Medical Education, 22(1), 112, 2022.
- Premadasa IG, Meegama RG. A gamified approach to motivate students in learning programming concepts. Education and Information Technologies, 25(6), 5307–5326, 2020.
- Antonaci A, Klemke R, Stracke CM, Specht M. Gamification in education: A literature review. In: Advanced Learning Technologies. IEEE, 401–403, 2018.
