5E MODEL ZA EDUKACIJU O MOKRIM POLJIMA U OKVIRU PROJEKTA RESTORE4LIFE

54. godišnja konferencija o aktuelnim problemima korišćenja i zaštite voda (2025) [9-14 str.]

AUTHOR(S) / АУТОР(И): Zorica Srđević , Milica Ilić Paunić , Gabriela Costea , Jasna Grabić

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/VODA25.009S

ABSTRACT / САЖЕТАК:

Vlažna područja važe za najugroženije ekosisteme na svetu. Zbog svoje važnosti i ekosistemskih usluga koje pružaju (regulacija klime, regulacija vodnog režima, biodiverzitet, itd.) pokrenuti su brojni projekti i aktivnosti na restauraciji ovih područja koje uključuju i osnaživanje građana, primenu rešenja bliskih prirodi i edukaciju. U radu je prikazan 5E model za edukaciju o mokrim poljima razvijen u okviru projekta Restore4Life. Model uključuje 5 faza:  Engage (Angažovanje), Explore (Istraživanje), Explain (Objašnjavanje), Elaborate (Produbljivanje) i Evaluate (Procena). U okviru svake faze dat je opis aktivnosti neophodnih da se edukativni proces o temi mokrih polja uspešno realizuje, uključujući praktičan eksperiment

KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:

vlažna područja, Restore4Life, edukacija, 5E model, mokra polja

ACKNOWLEDGEMENT / ПРОЈЕКАТ:

This work is supported by the European Union’s Horizon programme (HORIZON-MISS-2022-OCEAN-01) under the project Restore4Life (Restoration of Wetland Complexes as Life Supporting Systems in the Danube Basin).

REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА:

  • Bybee R. W., Landes Science for life and living: An elementary school science program from Biological Sciences Improvement Study (BSCS), The American Biology Teacher, 52(2)  (1990), 92-98.
  • Duran E., Duran L. The 5E Instructional Model: A Learning Cycle Approach for Inquiry-Based Science Teaching. Science Education Review, 3(2) (2004) 49–58.