MIGRACIJE I IZGNANSTVO U ROMANU „MALI PRINC IZ AFRIKE“ MILANA PETEKA LEVOKOVA

Detinjstvo 2 (2025)  (str. 106-116)

AUTHOR(S) / AUTOR(I): Jelena Z. STEFANOVIĆ

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/Childhood25.2.106S

ABSTRACT / SAŽETAK:

U radu se analizira roman za decu Mali princ iz Afrike (2024) slovenačkog autora Milana Peteka Levokova, primenom empatijsko-etičkog modela čitanja. Ukazuje se na narativne strategije koje autor koristi kako bi mladim čitateljkama i čitaocima pomogao da razumeju složenost konstrukta identiteta i razvijanje empatije prema deci/ljudima koji se suočavaju sa migracijama i izgnanstvom u stvarnom životu.

KEYWORDS / KLJUČNE REČI:

migracije i izbeglištvo, empatijsko-etički model čitanja, Milan Petek Levokov, Mali Princ iz Afrike

REFERENCES / LITERATURA:

  • Božić, Snežana. Empatijsko-etički model čitanja u nastavi književnosti. Književna istorija 52/170 (2020): 295–318.
  • Vidaković-Petrov, Krinka. Književnost egzila. Bojan Jović i Tihomir Brajović (ur.), Pojmovnik uporedne književnosti. Beograd: Institut za književnost i umetnost, 2013, 235–260.
  • Milan Petek Levokov: Najveća je umetnost sačuvati dete u sebi. <https://www.prometej.rs/education_post_type/milan-petek-levokov-najveca-umetnost-je-sacuvati-dete-u-sebi/> 5. 1. 2025.
  • Novak, Maja. Mali princ iz Afrike (pogovor). Milan Petek Levokov, Mali princ iz Afrike. Novi Sad: Prometej, 2024.
  • Hofman, Martin L. Empatijaimoralnirazvoj. Beograd: Dereta, 2003.
  • Hope, Julia. Applying refugeecrit to recent middle grade/young adult children’s literature. Evyn Lê Espiritu Gandhi and Vinh Nguyen (eds.), The Routledge Handbook of Refugee Naratives. Routledge, 2023, 191–201.
  • Hope, Julia. A Weel-Founded fear’: Children’s literature about refugees and its role in the primary classroom. PhD Thesis. London: Department of Educational Studies Goldsmiths, University of London, 2015.
  • Ivon, Katarina, Sanja Vrcić-Mataija. Metafora putovanja u Pričama iz davnina. Libri & Liberi 5/2 (2016): 341–356.
  • Keen, Suzanne. Empathy and the Novel. Oxford University Press, 2007.
  • Milan Petek Levokov o svojoj knjizi MaliprincizAfrike. <https://www.youtube.com/watch?v=7nV8JdgVdvQ> 5. 1. 2025.
  • Nikolajeva, Maria. Reading for Learning: cognitive approaches to children’s literature. Amsterdam – Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2014.
  • Nusbaum, Marta. Negovanje čovečnosti: klasična odbrana reforme u liberalnom obrazovanju. Reč 82/28 (2012): 247–275.
  • Orgada, Shani, Dafna Lemish, Miriam Rahalia and Diana Floege. Representations of migration in U. K. and U. S. children’s picture books in the Trump and Brexit era. Journal of Children and Media 15/4 (2021): 549–567.
  • Stavovi prema migrantima i izbeglicama u Srbiji, istraživački izveštaj, jun 2020. <https://psychosocialinnovation.net/wp-content/uploads/2020/08/Stavovi-prema-izbeglicama-i-migrantima_2020.pdf> 5. 1. 2025.
  • Trebješanin, Žarko. Rečnikpsihologije. Beograd: Stubovi kulture, 2000.