МИГРАЦИЈЕ И ИЗГНАНСТВО У РОМАНУ „МАЛИ ПРИНЦ ИЗ АФРИКЕ“ МИЛАНА ПЕТЕКА ЛЕВОКОВА

Детињство 2 (2025)  (стр. 106-116)

AUTHOR(S) / АУТОР(И): Јелена З. СТЕФАНОВИЋ

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/Childhood25.2.106S

ABSTRACT / САЖЕТАК:

У раду се анализира роман за децу Мали принц из Африке (2024) словеначког аутора Милана Петека Левокова, применом емпатијско-етичког модела читања. Указује се на наративне стратегије које аутор користи како би младим читатељкама и читаоцима помогао да разумеју сложеност конструкта идентитета и развијање емпатије према деци/људима који се суочавају са миграцијама и изгнанством у стварном животу.

KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:

миграције и избеглиштво, емпатијско-етички модел читања, Милан Петек Левоков, Мали Принц из Африке

REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА:

  • Божић, Снежана. Емпатијско-етички модел читања у настави књижевности. Књижевна историја 52/170 (2020): 295–318.
  • Видаковић-Петров, Кринка. Књижевност егзила. Бојан Јовић и Тихомир Брајовић (ур.), Појмовник упоредне књижевности. Београд: Институт за књижевност и уметност, 2013, 235–260.
  • Милан Петек Левоков: Највећа је уметност сачувати дете у себи. <https://www.prometej.rs/education_post_type/milan-petek-levokov-najveca-umetnost-je-sacuvati-dete-u-sebi/> 5. 1. 2025.
  • Новак, Маја. Мали принц из Африке (поговор). Милан Петек Левоков, Мали принц из Африке. Нови Сад: Прометеј, 2024.
  • Hofman, Martin L. Empatija i moralni razvoj. Beograd: Dereta, 2003.
  • Hope, Julia. Applying refugeecrit to recent middle grade/young adult children’s literature. Evyn Lê Espiritu Gandhi and Vinh Nguyen (eds.), The Routledge Handbook of Refugee Naratives. Routledge, 2023, 191–201.
  • Hope, Julia. A Weel-Founded fear’: Children’s literature about refugees and its role in the primary classroom. PhD Thesis. London: Department of Educational Studies Goldsmiths, University of London, 2015.
  • Ivon, Katarina, Sanja Vrcić-Mataija. Metafora putovanja u Pričama iz davnina. Libri & Liberi 5/2 (2016): 341–356.
  • Keen, Suzanne. Empathy and the Novel. Oxford University Press, 2007.
  • Milan Petek Levokov o svojoj knjizi Mali princ iz Afrike. <https://www.youtube.com/watch?v=7nV8JdgVdvQ> 5. 1. 2025.
  • Nikolajeva, Maria. Reading for Learning: cognitive approaches to children’s literature. Amsterdam – Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2014.
  • Nusbaum, Marta. Negovanje čovečnosti: klasična odbrana reforme u liberalnom obrazovanju. Reč 82/28 (2012): 247–275.
  • Orgada, Shani, Dafna Lemish, Miriam Rahalia and Diana Floege. Representations of migration in U. K. and U. S. children’s picture books in the Trump and Brexit era. Journal of Children and Media 15/4 (2021): 549–567.
  • Stavovi prema migrantima i izbeglicama u Srbiji, istraživački izveštaj, jun 2020. <https://psychosocialinnovation.net/wp-content/uploads/2020/08/Stavovi-prema-izbeglicama-i-migrantima_2020.pdf> 5. 1. 2025.
  • Trebješanin, Žarko. Rečnik psihologije. Beograd: Stubovi kulture, 2000.