Akciono istraživanje u funkciji poboljšanja veštine pisanja francuskog jezika

Uzdanica XVIII 2 (2021), (str. 343-356)

AUTOR(I): Neda M. Maenza

E-ADRESA: nmaenza@singidunum.ac.rs

Download Full Pdf 

DOI: 10.46793/Uzdanica18.II.343M

SAŽETAK: 

Akciono istraživanje u funkciji poboljšanja veštine pisanja francuskog, kao drugog stranog jezika, pokrenuto je radi rešavanja poteškoća pri pisanju na stranom jeziku. Glavni cilj ovog istraživanja je podizanje nivoa pismenosti i poboljšanje kvaliteta pisanog izražavanja na francuskom jeziku kod studenata. Primenjena je deskriptivna metoda. Tehnike koje su korišćene tokom istraživanja su posmatranje trenutnog stanja i praćenje toka istraživanja kroz tehniku testiranja. Tehnika intervjuisanja, kroz fokus grupne razgovore, korišćena je pre i posle sprovedenog akcionog istraživanja. Istraživanje je ukazalo da primena različitih zanimljivih i nesvakidašnjih aktivnosti dovodi do pozitivnih rezultata. Značajno je što su kroz ovo istraživanje učesnici potvrdili napredak u opismenjavanju na francuskom jeziku. Ukazalo se na sve one sporne momente i omaške koje su do sada pravili kako iz nesigurnosti tako i iz neznanja. Kao ključna refleksija ovog akcionog istraživanja, izdvaja se dužina trajanja fokusa studenata i uloženog vremena da se određena aktivnost uradi. Uvid iz sprovedenog akcionog istraživanja bi mogao da posluži mnogim nastavnicima-praktičarima za podizanje kvaliteta rada i isporučenog znanja, sve u cilju boljeg korišćenja i konkretne primene teorijski stečenih jezičkih umeća i iskustava.

KLJUČNE REČI:

francuski jezik, drugi strani jezik, veština pisanja, studenti, akciono istraživanje

LITERATURA:

  • Bajrić (2009): S. Bajrić, Linguistique, cognition et didactique: principes et exercices de linguistique-didactique, Paris: PUPS.
  • Banđur, Potkonjak (1999): V. Banđur, N. Potkonjak, Metodologija pedagogije, Beograd: Savez pedagoških društava Jugoslavije.
  • Buaron (2010): M. Boiron, Comment motiver les apprenants: Innovation et créa- tivité en cours de langues, Motiver à apprendre et apprendre à motiver, preuzeto 1. 5. 2021. sa https://docplayer.fr/11923437-Comment-motiver-les-apprenants-innovation-et-creativite-en-cours-de-langues.htm.
  • Božinović, Perić (2012): N. Božinović, B. Perić, Upotreba strategija učenja u odnosu na znanje i razinu učenja stranog jezika, Metodički ogledi: časopis za filozofiju odgoja, 19(2), Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 115‒135.
  • Guberina (1965): P. Guberina, Ispravljanje izgovora učenika koji uče francuski, u: Crnković, I. Jurjević-Grkinić (ur.), Govor i čovjek. Verbotonalni sistem, Zagreb: Artresor naklada, 215‒231.
  • Zajednički evropski okvir za žive jezike (2018): Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment Volume with New Descriptors, Council of Europe.
  • Jaguelo (1988): M. Yaguello, Catalogue des idées reçues sur la langue, Paris: Edi- tions du Seuil.
  • Kenig, Cedler (2001): E. König, P. Zedler, Teorije znanosti o odgoju, Zagreb: Educa.
  • Kundačina, Banđur (2004): M. Kundačina, V. Banđur, Akciona istraživanja u školi (nastavnici kao istraživači), Užice: Učiteljski fakultet u Užicu.
  • Levin (1946): K. Lewin, Action Research and Minority Problems, Journal of Social Issues, 2(4), 34‒46.
  • Maksimović (2010): J. Maksimović, Elementi i postulati akcionih istra- živanja u pedagogiji, Radovi Filozofskog fakulteta, 12(2), Pale: Filozofski fakultet Univerziteta u Istočnom Sarajevu, 189‒198.
  • Maksimović (2012): J. Maksimović, Akciona istraživanja u pedagoškoj teoriji i praksi, Niš: Filozofski fakultet.
  • Maksimović, Mančić (2013): J. Maksimović, D. Mančić, Akcijska istraživanja u funkciji prevencije vršnjačkog nasilja, Metodički obzori, 8(1), Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 59‒70.
  • Oksford (n.d.): Faux amis, u: Oxford Advanced Learner’s Dictionary, preuzeto 28.8. 2021. sa https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/false-friend.
  • Pešić (1989): M. Pešić, Istraživanja praktičara, u: M. Pešić (ur.), Pedagogija  u akciji: metodološki priručnik, Beograd: Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju, 143‒163.
  • Pivčević (2018): M. Pivčević, Iskustva lektora stažista u nastavi francuskog jezika na Sveučilištu u Zadru, u: S. Gudurić, B. Radić-Bojanić (ur.), Jezici i kulture u vremenu i prostoru, VII/1, Novi Sad: Pedagoško društvo Vojvodine, 493‒503.
  • Rizon (1994): P. Reason, Three approaches to participative inquiry, In: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research, Thousand Oaks: Sage Publications, 324‒339.
  • Ferens (2000): E. Ferrance, Action research, Providence: LAB at Brown University.