Ludičke aktivnosti u nastavi španskog jezika

Uzdanica XVIII 1 (2021), (str. 303-314)

AUTOR(I): Sonja N. Pajić, Milena D. Radovanović

E-ADRESA: sonjahornjak@live.com, milena.radovanovic81@gmail.com

Download Full Pdf 

DOI: 10.46793/Uzdanica18.1.303P

SAŽETAK:

U radu smo želeli da ukažemo na važnost primene ludičkih aktivnosti na času španskog jezika, kao i da sagledamo trenutnu situaciju primene ludičkih aktivnosti u nastavi španskog jezika u Srbiji. S obzirom na to da kod nas ludičke aktivnosti u nastavi španskog jezika nisu dovoljno proučavane, potrebno je posvetiti više pažnje ovoj temi. Prvi deo rada predstavlja teorijski okvir kojim se predstavljaju prednosti primene ludičkih aktivnosti u nastavi španskog jezika, kao i praktični aspekti njihove primene na času. Brojne prednosti koje proizlaze iz primene ludičkih aktivnosti na času mogu unaprediti nastavu španskog jezika u Srbiji i učiniti je efikasnijom. Drugi deo rada prikazuje sprovedeno istraživanje čiji je cilj bio ispitivanje stava nastavnika španskog jezika prema primeni ludičkih aktivnosti na času. Uzorak su činili nastavnici španskog jezika osnovnoškolskih, srednjoškolskih i visokoškolskih ustanova. Istraživanje je potvrdilo da nastavnici španskog jezika u Srbiji imaju pozitivan stav prema primeni ludičkih aktivnosti na času, da ih uveliko koriste, ali i da postoji potreba za organizovanjem seminara i obuka na ovu temu.

KLJUČNE REČI:

ludičke aktivnosti, španski kao strani jezik, istraživanje, stav nastavnika

LITERATURA:

Beljo Esteves (1990): A. Bello Estévez, Los Juegos: Planteamiento y Clasificaciones, In: Didáctica de las Segundas Lenguas, Madrid: Santillana, 136–157.

Bareta (2006): D. Baretta, Lo lúdico en la enseñanza-aprendizaje del léxico: propuesta de juegos para las clases de ELE, RedELE revista electrónica de didáctica / español lengua extranjera, 7, 27‒42. Retrieved in February 2021 from https://www.educacionyfp.gob.es/dam/jcr:394d1a27-bfd7-48d9-b68a-bee490278cba/2006-redele-7- 02baretta-pdf.pdf.

Brime Bertnard (2007): M. E. Brime Bertnard, El componente lúdico en la clase de E/LE, RedELE (red electrónica de didáctica del español como lengua extranjera), 65‒77. Retrieved in February 2021 from http://www.mecd.gob.es/redele/BibliotecaVirtual/2008/NumerosEspeciales/ENERO_CERVANTES_NAPOLES.html.

Vitaz (2017): M. Vitaz, Uticaj ludičkih aktivnosti na učenje engleskog je- zika kao stranog na akademskom nivou i stavovi studendata o njihovom korišćenju, doktorska disertacija, Beograd: Filološki fakultet. Preuzeto marta 2021. sa http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5521.

Guastalegnane (2009): H. Guastalegnanne, Juegos para trabajar gramática y vocabulario en la clase ELE, Suplementos marcoELE, núm. 9, V encuentro brasileño de profesores de español, 1‒34. Retrieved in February 2021 from https://marcoele.com/descargas/enbrape/guastalegnanne_juegos.pdf.

Ernandes Ćirinos de Hesus, Silva de Hesus Ernandes (2020): Ramón Antonio Hernández Chirinos de Jesus, Francisco das C. Silva de Jesus Hernández, Actividades lúdicas en las clases de español como lengua extranjera, Cultura Educación Sociedad, 207–220. Retrieved in February 2021 from: https://revistascientificas.cuc.edu.co/culturaeducacionysociedad/article/view/28652934.

Institut Servantes (2006): Instituto Cervantes, Plan curricular del Instituto Cervantes. Niveles de referencia para el español, Madrid: Instituto Cervantes ‒ Biblioteca nueva. Retrieved in February 2021 from http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/plan_curricular/.

Labrador Piker, Morote Magan (2008): M. J. Labrador Piquer, P. Morote Magán, El juego en la enseñanza de ELE, Glosas didácticas, revista electrónica internacional, num 17, primavera 2008, 71‒84. Retrieved in February 2021 from https://www.um.es/glosasdidacticas/numeros/GD17/07.pdf.

Martines Agudo (2003): J. de D. Martínez Agudo, Hacia una enseñanza de lenguas extranjeras basada en el desarrollo de la interacción comunicativa, Didáctica (Lengua y Literatura), vol. 15, Universidad de Extremadura, 139–160. Retrieved in February 2021 from https://revistas.ucm.es/index.php/DIDA/article/view/DIDA0303110139A.

Nevado Fuentes (2008): C. Nevado Fuentes, El componente lúdico en las clases de ELE, MarcoELE. Revista de Didáctica Español Lengua Extranjera, 7 , 1‒14. Retrieved in February 2021 from https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=92152390006.

Savet Evrope (2001): Consejo de Europa, Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas: Aprendizaje, Enseñanza y Evaluación, Estrasburgo, Departamento de Política Lingüística. Retrieved in February 2021 from https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/marco/cvc_mer.pdf.

Simović (2012): V. Simović, Igra u nastavi/učenju stranog jezika, Filologi- ja i univerzitet: tematski zbornik radova, Niš: Filozofski fakultet, 678‒687. Preuzeto februara 2021. sa izdanja.filfak.ni.ac.rs › zbornici › 2012 › download.

Hornjak (2013): S. Hornjak, Igre kao didaktički materijali u nastavi stra- nih jezika, u: J. Vučo, O. Durbaba (ur.), Jezik i obrazovanje, Beograd: Filološki fakultet, 411‒421. Preuzeto februara 2021. sa https://www.academia.edu/29463463/Igre_kao_didakti%C4%8Dki_materijali_u_nastavi_stranih_jezika.