RAZVIJANJE INTERAKCIJE U INSTITUCIONALNOM KONTEKSTU

Lipar 76 (2021), (str. 125-135)

AUTOR(I): Jovana Ž. Bojić

E-ADRESA: jovanabojic1@gmail.com

Download Full Pdf 

DOI: 10.46793/LIPAR76.125B

SAŽETAK:

Cilj ovog rada jeste da ukažemo na način na koji se odvija interakcija u institucionalnom kontekstu između nastavnika i učenika, ali i između učenika međusobno. Budući da učionicu stranog jezika odlikuje najčešće neprirodna vrsta komunikacije, prikazaćemo tehnike čija bi primena u nastavi podstakla što prirodniju interakciju. Posebno ćemo se baviti tripartitnim interakcijskim formatom i njegovom ulogom kao i faktorima koji mogu uticati kako pozitivno, tako i negativno na usmenu produkciju. S tim u vezi govorićemo o značaju leksike, kao važne komponente u procesu učenja stranog jezika, koja predstavlja jezičku osnovu i omogućava učenicima da razviju produktivne veštine. Naposletku ćemo prikazati didaktičke aktivnosti, koje nastavnik organizuje unutar učionice, a koje mogu znatno uticati na razvoj komunikativne kompetencije.

KLJUČNE REČI:

institucionalni kontekst, strani jezik, interakcija, učenik, didaktičke aktivnosti, leksika

LITERATURA:

  • Balboni 2008: P. Balboni, Fare educazione linguistica, Torino: Utet. Borneto 1998: S. Borneto, C’era una volta il metodo, Roma: Carrocci.
  • Korda, Marelo 1999: A. Corda, C. Marello, Insegnare e imparare il lessico, Torino: Paravia.
  • Kunan 2002: C.M. Coonan, La lingua straniera veicolare, Torino: Libreria UTET. Dijadori, Palermo, Tronkareli 2009: R. Diadori, M. Palermo, D. Troncarelli,
  • Manuale di didattica dell’italiano L2, Perugia: Guerra edizioni.
  • Koprivica-Lelićanin, Šuvaković 2011: M. Koprivica-Lelićanin, A. Šuvaković,
  • „Jezičke pojave u asimetričnoj institucijskoj interakciji – slučaj kol centra“, Glasnik Etnografskog instituta SANU, 59/2, 189–206.
  • Koprivica-Lelićanin, M, Šuvaković, A. „Diskurs u učionici stranog jezika“, Pedagogija LXVI 2, 297–306.
  • Mezadri 2003: M. Mezzadri, I ferri del mestiere, Perugia: Guerra edizioni.
  • Točanac-Milivojev 1997: D. Točanac-Milivojev, Metode u nastavi i učenju stranog jezika. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
  • Šuvaković 2015: A. Šuvaković, Od interakcije i jezičkog priliva prema razumevanju i usmenoj produkciji u nastavi stranog jezika u ranom uzrastu, Kragujevac: Nasleđe, 31, 187–199.
  • Šuvaković 2017: A. Šuvaković, Učenje dva strana jezika u ranom uzrastu, Kragujevac: Filološko-umetnički fakultet.
  • Šuvaković, Jovović 2019: A. Šuvaković, M. Jovović, „Asimetričnost institucionalne interakcije u univerzitetskoj nastavi italijanskog jezika“, Lipar, XX, 69, Univerzitet u Kragujevcu.
  • Šuvaković 2020: A. Šuvaković, „Diskurs i uloga diskursnih aktivnosti u učionici stranog jezika“, Lipar, XXI, 71, Univerzitet u Kragujevcu.