Prelamanja i preplitanja

Muzički Talas 53 (2024) (str. 56-64) 

AUTOR(I) / AUTHOR(S): Snežana Nikolajević

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/MT53.56N

SAŽETAK / ABSTRACT:

U poslednje vreme, u našoj muzikološkoj praksi pokazalo se da su zbornici radova sa naučnih skupova vrlo pogodno i relevantno štivo za proučavanje pojedinih kompozitorskih opusa – pogotovu onda kada je skup posvećen jednom autoru. Ličnost Berislava Popovića, kompozitora, teoretičara i pedagoga, koji je ostavio dubok i trajni trag na raznim našim muzičkim i vanmuzičkim poljima, bila je podsticajna za više od trideset muzičara da učestvuju na naučnom skupu Difrakcije kompozitorskog, muzičko-teorijskog, pedagoškog i društveno-kulturnog stvaranja Berislava Popovića, koji je organizovan krajem 2021, povodom 90 godina od rođenja i 20 godina od smrti ovog našeg istaknutog muzičkog pregaoca. Godinu dana kasnije izašla je, sa istim naslovom, opsežna i sveobuhvatna zbirka radova sa tog skupa kroz koju su osvetlili Popovićev lik i njegovo višestruko delovanje. Veoma raznolike i raznorodne tekstove, koji se kreću od stručnog i duboko promišljenog sagledavanja njegovog kompozitorskog, teorijskog i pedagoškog delovanja i njegove društvene uloge i organizacionih poteza do toplih iskaza i sećanja njegovih kolega, studenata i učenika na vreme provedeno sa njim nije bilo ni najmanje lako ukomponovati u jednu celinu. A upravo su to sjajno i znalački uradile Tijana Popović Mladenović, Ivana Petković Lozo i Ivana Miladinović Prica delujući kao jedan kompaktan i veoma stručan urednički tim

KLJUČNE REČI / KEYWORDS:

Berislav Popović, Difrakcije, muzika, muzička teorija, muzička pedagogija

LITERATURA / REFERENCES: