Ekonomist 2 (2024) (69-79)
AUTHOR(S) / AUTOR(I): Nedeljko Prdić 
Download Full Pdf 
DOI: 10.46793/EKONOMIST3.2.5P
ABSTRACT / SAŽETAK:
Organizovani privredni događaji su aktivnosti koje su osmišljene za postizanje specifičnih ciljeva u određenim privrednim granama. Upravljanje privrednim događajem podrazumeva proces planiranja, izvršenja i kontrole postizanja ciljeva koji su projektovani organizovanjem samog događaja. Predmentna komponenta organizovanja je susretanje ponude i tražnje nekretnina na teritoriji grada Novog Sada. Teorijske pretpostavke u radu polaze sa stanovišta da je udaljenost od centra grada osnova koja utiče na cenu nekretnina. Takođe, svaka pojedinačna ponuda nekretnina od strane učesnika prodajnog događaja, pretpostavlja teorijsku pretpostavku ponude, prodaje i marketinga pojedinih učesnika i marketinga samog događaja. Analizirani ekonometrijski model potvrđuje teorijska predviđanja o negativnom uticaju prostorne udaljenosti od centra grada na cenu nekretnina. Empirijsko istraživanje vršeno je na uzorku od trideset investitora koji vrše samostalnu prodaju na teritoriji grada, putem online ankete. Rezultati su značajni ako znamo da je većina dosadašnjih saznanja u prodaji i praksi računala cene po gradskim kvartovima. Istraživanje ima poseban značaj koji se temelji i na praktičnim saznanjima empirijskog istraživanja u kontekstu masovne procene nekretnina za potrebe investitora, kupaca i državnih organa koji vrše obračun osnove za porez na nekretnine.
KEYWORDS / KLJUČNE REČI:
hedonički model procene, cene stanova, tržište nekretnina, centar grada, investitori, kupci
REFERENCES / LITERATURA:
- Grover, C. (2012). Sales and marketing – 101 for the real estate profesionals (2nd ed). Dearbon real estate education. Kaplan lnc
- Griliches, Z. (1961). Hedonic Price Indexes for Automobiles: An Econometric of Quality Change. The Price Statistics of the Federal Government, (73), pp. 173-196
- Gajić, T., Đoković, F., Vukolić, D., Bugarčić, J. (2024). Princip ZERO WASTE u funkciji povećanja ekonomskog razvoja u hotelskom poslovanju, Ekonomist, 1 (3) 23-45, https://doi:10.46793/EKONOMIST3.1.2G
- Kostić, S. (2022). Istraživanje uticaja marketinga na društvenim mrežama na lojalnost potrošača brendu u Republici Srbiji, Ekonomist, 1 (1), str. 55-64, https://doi.10.46793/EKONOMIST1.1.5
- McMillen, D. P. (2006). Testing for Monocentricity, in: J. Amot i D. P. McMillen, ed. A Companion to Urban Economics. Oxford: Blackwell Publishing Ltd, 128-140
- Prdić, N. (2023). Organizovani događaji u funkciji promocije pijaca, Ekonomist,1 (2), str. 25-34, https://doi: 10.46793/EKONOMIST2.1.3
- Slišković, T., Tica, J. (2016). Prostorna elastičnost tržišnih cijena stanova na stambenom tržištu grada Zagreba, Ekonomska misao i praksa, br.1, 23-44
- Tutek, N., Šprem, L. (2021). Uticaj digitalnog marketinga na tržište nekretnina – istraživanje stavova korisnika o digitalnoj ponudi nekretnina, Finansije i pravo, V 9, 1 79-92,
- Vagen, L., Karlos, R B. (2023). Event management, Upravljanje događajima, str.66, iLearn doo, Beograd
- https://www.rgz.gov.rs/content/docs/3.pdf, pristupljeno 20.08.2024