Ekonomist 2 (2024) (69-79)
AUTHOR(S) / АУТОР(И): Недељко Прдић
Download Full Pdf
DOI: 10.46793/EKONOMIST3.2.5P
ABSTRACT / САЖЕТАК:
Организовани привредни догађаји су активности које су осмишљене за постизање специфичних циљева у одређеним привредним гранама. Управљање привредним догађајем подразумева процес планирања, извршења и контроле постизања циљева који су пројектовани организовањем самог догађаја. Предментна компонента организовања је сусретање понуде и тражње некретнина на територији града Новог Сада. Теоријске претпоставке у раду полазе са становишта да је удаљеност од центра града основа која утиче на цену некретнина. Такође, свака појединачна понуда некретнина од стране учесника продајног догађаја, претпоставља теоријску претпоставку понуде, продаје и маркетинга појединих учесника и маркетинга самог догађаја. Анализирани економетријски модел потврђује теоријска предвиђања о негативном утицају просторне удаљености од центра града на цену некретнина. Емпиријско истраживање вршено је на узорку од тридесет инвеститора који врше самосталну продају на територији града, путем online анкете. Резултати су значајни ако знамо да је већина досадашњих сазнања у продаји и пракси рачунала цене по градским квартовима. Истраживање има посебан значај који се темељи и на практичним сазнањима емпиријског истраживања у контексту масовне процене некретнина за потребе инвеститора, купаца и државних органа који врше обрачун основе за порез на некретнине.
KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:
хедонички модел процене, цене станова, тржиште некретнина, центар града, инвеститори, купци
REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА:
- Grover, C. (2012). Sales and marketing – 101 for the real estate profesionals (2nd ed). Dearbon real estate education. Kaplan lnc
- Griliches, Z. (1961). Hedonic Price Indexes for Automobiles: An Econometric of Quality Change. The Price Statistics of the Federal Government, (73), pp. 173-196
- Гајић, Т., Ђоковић, Ф., Вуколић, Д., Бугарчић, Ј. (2024). Принцип ZERO WASTE у функцији повећања економског развоја у хотелском пословању, Економист, 1 (3) 23-45, https://doi:10.46793/EKONOMIST3.1.2G
- Kostić, S. (2022). Istraživanje uticaja marketinga na društvenim mrežama na lojalnost potrošača brendu u Republici Srbiji, Ekonomist, 1 (1), str. 55-64, https://doi.10.46793/EKONOMIST1.1.5
- McMillen, D. P. (2006). Testing for Monocentricity, in: J. Amot i D. P. McMillen, ed. A Companion to Urban Economics. Oxford: Blackwell Publishing Ltd, 128-140
- Прдић, Н. (2023). Организовани догађаји у функцији промоције пијаца, Економист, 1 (2), стр. 25-34, https://doi: 10.46793/EKONOMIST2.1.3
- Slišković, T., Tica, J. (2016). Prostorna elastičnost tržišnih cijena stanova na stambenom tržištu grada Zagreba, Ekonomska misao i praksa, br.1, 23-44
- Tutek, N., Šprem, L. (2021). Uticaj digitalnog marketinga na tržište nekretnina – istraživanje stavova korisnika o digitalnoj ponudi nekretnina, Finansije i pravo, V 9, 1 79-92,
- Vagen, L., Karlos, R B. (2023). Event management, Upravljanje događajima, str.66, iLearn doo, Beograd
- https://www.rgz.gov.rs/content/docs/3.pdf, приступљено 20.08.2024