ПСИХОЛОШКЕ ОСОБИНЕ ЛИЧНОСТИ КАО ОСНОВ ЗА КУПОВИНУ БАНКАРСКИХ УСЛУГА ДИГИТАЛНОГ ДОБА

Ekonomist 2 (2023) (6-14)

AUTHOR(S) / АУТОР(И): Недељко Прдић, Ивана Прдић

E-MAIL: nedeljko.prdic021@gmail.com

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/EKONOMIST2.2.1

ABSTRACT / САЖЕТАК:

Сврха истраживања је установити како психолошке особине личности утичу на одлучивање купаца о куповини банкарских производа у комплексу пружања услуга банака. Да би се остварила ефикасна продаја неопходни су показатељи за одлуку купаца банкарских производа. Подаци су прикупљени примарним теренским истраживањем пет водећих банака у Србији на територији Новог Сада и Новог Београда, а на узорку од 300 испитаника. Прикупљени подаци обрађени су применом метода статистичке обраде података и презентовани путем табела и графикона. Резултати истраживања показују да свих пет особина личности утичу на одлукe купаца (клијената) за куповину банкарских производа. Постоје истраживања у досадашњој теорији и пракси на тему куповине ових производа и стилова одлучивања, али је у мањој мери заступљено истраживање у контексту дигиталне продаје. Циљ истраживања је изналажење позитивних решења у контексту дигиталне продаје. Закључак је да се резултати овог истраживања могу користити како за развој психолошко-економске теорије у одлучивању тако и за пословну праксу.

KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:

особине личности, пословне перформансе, одлука о куповини банкарских производа, дигитално доба

REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА: 

  1. Babić, S., Bojanić, R., Đervida, R. (2023). Rješavanje konflikata u marketinškim kanalima komunikacije, 1 (2), Ekonomist, str. 11-20.
  2. Чавлин, М. (2022). Модеран приступ и поставке концепције целовите пословне анализе, Економист 1 (1), стр. 29-42.
  3. Ellatif, A., Mohamed, D M. (2007). A Cluster Technique to Evaluate Effect of ECRM on Customers Satisfaction of E-Commerce Websites, https://papers.ssrn.com/sol13/papers.cfm?abstract_id=1128802, preuzeto 05.05.2023. god.
  4. Ivačić, J., Kovačević, P., Bosnić, I. (2023). Osobine ličnosti rukovodstva u organizaciji, ET2er, V 5, br. 1, str. 153-161
  5. Khatri, J., Marin-Morales J., Moghaddasi, M., Guixeres, J., Giglioli, I A C., Alcaniz, M. (2022). Recognizing Personality Traits Using Consumer Behavior Patterns in a Virtual Retail Store, Frontiers in Psychology, 22 (13), 752073. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.752073
  6. Kvasova, O. (2015). The Big Five personality traits as antecedents of eco friendly tourist behavior. Personality and Individual Differences, 83, 111-116. https://doi.org/10.1016j.paid.2015.04.011
  7. Lang, F R., John, D., Ludtke, O., Schupp, J., Wagner, G G. (2011). Short assessment of the Big Five: robust across survey methods except telephone interviewing, Behavior Rersearch Methods, 43 (2), 548-567. https://doi.org./10.3758/sl13428-011-0066-z
  8. Lazarević, M. (2016). Finansijski benčmarking u bankarstvu, Bankarstvo, V 45, br. 3, str. 74-111. https://doi:10.5937/bankarstvo1603074I
  9. Milojević, M., Krstić, S., Mihajlović, M. (2017). Ekonomski ambijent privrednog razvoja u Srbiji, Monografija, Centar za ekonomska i  finansijska istraživanja, Beograd, Univerzitet za poslovne studije Banja Luka, Visoka škola za menadžment i ekonomiju Kragujevac, str. 33
  10. Sečujski, G. (2010). Integrisane marketing komunikacije u poslovnom marketingu banaka, Magistarski rad, Ekonomski fakultet Subotica str. 52
  11. Sofi, S A., Najar, S. A. (2018). Impact of personality influencers on psychological paradigms: An empirical-discourse of big five framework and impulsive buying behaviour, European Research on Management and Business Economics, 24, 71-81. https://doi.org/10.1016/j.iedeen.2017.12.002
  12. Sproles, G B., Kendall, E L. (1986). A methodology for profiling consumer decision making styles, Journal of Consumer Affairs, 2, 67-79. https://doi.org/10.1111/j.1745-6606.1986.tb00382.x
  13. Прдић, Н. (2017). Moć pozitivnog mišljenja na efekte poslovanja. KULTURA POLISA, 14 (33), 503–515. преузето са https://kpolisa.com/index.php/kp/article/view/734
  14. Прдић, Н. (2021). Берзански индекси као индикатор инвестиција KULTURA POLISA, 18 (44), 267–278. https://doi.org/10.51738/Kpolisa2021.18.1r.4.02
  15. Wojciechowska, P. (2017). Influence of personality on buying behaviour: a cross-cultural study comparing Poland and the UK, Journal of Marketing and Consumer Behaviour in Energing Markets, 2 (6), 54-76. https://doi.org/10.7172/2449-6634.jmcbem.2017.2.4