MODERAN PRISTUP I POSTAVKE KONCEPCIJE CELOVITE POSLOVNE ANALIZE

Ekonomist 1 (2022) (29-42)

AUTHOR(S) / AUTOR(I): Miroslav Čavlin

E-MAIL: cmiros@gmail.com

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/EKONOMIST1.1.3

ABSTRACT / SAŽETAK:

Poslovna analiza ključna za razumevanje realnosti i percepciju budućnosti preduzeća primenom metoda ekonomske (poslovne) analize. Tradicionalni koncept analize poslovanja je primeren jednostavnijim, strukturiranim upravljačkim problemima, pa ga je potrebno novelirati i formulisati modran koncept poslovne anlize koji bi bio primeren rešavanju savremenih, kompleksnih i nestrukturiranih problema. Moderna poslovna analiza je neizostavna poslovna funkcija, koja čini srž podrške upravljanju, i u biti, bez nje nema niti može biti poslovnog odlučivanja.U cilju definisanja postavki koncepcije celovite poslovne analize se kristališu teorijsko metodološko odrednice shvatanja odnosno predmeta moderne poslovne analize. Doprinos rada je ne samo teorijsko-metodološko određenje, nego i na praktičan model implementacije poslovne analize, kako u celini, tako i po pojedinim segmentima, u savremenom poslovanju, a cilju što celishodnije transformacije tradicionalnog analitičkog koncepta, u moderan, koji je zasnovan na holističkom kontekstu.

KEYWORDS / KLJUČNE REČI:

poslovna analiza, poslovanje preduzeća, holističko poslovno upravljanje

REFERENCES / LITERATURA:    

1.Batarelo, A. Ž., (2008), Uvod u poslovnu analizu, Poslovno savjetovanje d. o.o., Zagreb

2.Belak, V., (2014), Analiza poslovne uspješnosti ‒130 ključnih pokazatelja perfomanse i merila za kontroling, Zagreb, RRiF Plus

3.Braut, R., (1967) Ekonomska analiza poslovanja poduzeća, Zagreb

4.Dragičević, A. (1965.): Leksikon političke ekonomije, Informator, Zagreb,

  1. Dohčević S.(1997) Upravljačka analiza poslovanja za potrebe menadžera preduzeća, Beograd, časopis, Knjigovodstvo, 5/97.

6.Malešević, Đ., (2017), Reafirmacija poslovne analize ili analize bilansa, Financing, Naučni časopis za ekonimiju, Banja Luka, 01/17.

7.Grant, D. (2015) Business analysis techniques in business reengineering“, Business Process Management Journal, Vol. 22 No. 1, pp. 75-88

8.Jenkins, W., & Williamson, D. (2015). Strategic Management and Business Analysis (2nd ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315745565

9.Fleishers S.C., Bensoussan E.B.,(2009) Strategic and Competiteve Analysis,PEI,USA,

10. Krajčević, F., (1971) Analiza poslovanja poduzeća, Informator, Zagreb

11.Malešević, Đ. & Čavlin, M.,(2020) „Poslovna analiza“ FIMEK, Novi Sad

12. Popović, Ž., Vitezić, N., (2009), Revizija i analiza: instrumenti uspešnog donošenja poslovnih odluka, Sveučilište Rijeka, Rijeka.

13.Tintor,J., (2000),  Poslovna analiza, Zagreb

14. Paul, D., Yeates, D., Cadle, J., (2010), Business analysis, Swindon, BIS