МОДЕРАН ПРИСТУП И ПОСТАВКЕ КОНЦЕПЦИЈЕ ЦЕЛОВИТЕ ПОСЛОВНЕ АНАЛИЗЕ

Ekonomist 1 (2022) (29-42)

AUTHOR(S) / АУТОР(И): Mирослав Чавлин

E-MAIL: cmiros@gmail.com

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/EKONOMIST1.1.3

ABSTRACT / САЖЕТАК:

Пословна анализа кључна за разумевање реалности и перцепцију будућности предузећа применом метода економске (пословне) анализе. Традиционални концепт анализе пословања је примерен једноставнијим, структурираним управљачким проблемима, па га је потребно новелирати и формулисати модран концепт пословне анлизе који би био примерен решавању савремених, комплексних и неструктурираних проблема. Модерна пословна анализа је неизоставна пословна функција, која чини срж подршке управљању, и у бити, без ње нема нити може бити пословног одлучивања.У циљу дефинисања поставки концепције целовите пословне анализе се кристалишу теоријско методолошко одреднице схватања односно предмета модерне пословне анализе. Допринос рада је не само теоријско-методолошко одређење, него и на практичан модел имплементације пословне анализе, како у целини, тако и по појединим сегментима, у савременом пословању, а циљу што целисходније трансформације традиционалног аналитичког концепта, у модеран, који је заснован на холистичком контексту.

KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:

пословна анализа, пословање предузећа, холистичко пословно управљање

REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА:    

1.Батарело, А. Ж., (2008), Увод у пословну анализу, Пословно савјетовање д. о.о., Загреб

2.Белак, В., (2014), Анализа пословне успјешности ‒130 кључних показатеља перфомансе и мерила за контролинг, Загреб, РРиФ Плус

3.Браут, Р., (1967) Економска анализа пословања подузећа, Загреб

4.Драгичевић, А. (1965.): Лексикон политичке економије, Информатор, Загреб,

  1. Дохчевић С.(1997) Управљачка анализа пословања за потребе менаџера предузећа, Београд, часопис, Књиговодство, 5/97.

6.Малешевић, Ђ., (2017), Реафирмација пословне анализе или анализе биланса, Финанцинг, Научни часопис за еконимију, Бања Лука, 01/17.

7.Grant, D. (2015) Business analysis techniques in business reengineering“, Business Process Management Journal, Vol. 22 No. 1, pp. 75-88

8.Jenkins, W., & Williamson, D. (2015). Strategic Management and Business Analysis (2nd ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315745565

9.Fleishers S.C., Bensoussan E.B.,(2009) Strategic and Competiteve Analysis,PEI,USA,

10. Крајчевић, Ф., (1971) Анализа пословања подузећа, Информатор, Загреб

11.Малешевић, Ђ. & Чавлин, М.,(2020) „Пословна анализа“ ФИМЕК, Нови Сад

12. Поповић, Ж., Витезић, Н., (2009), Ревизија и анализа: инструменти успешног доношења пословних одлука, Свеучилиште Ријека, Ријека.

13.Тинтор,Ј., (2000),  Пословна анализа, Загреб

14. Paul, D., Yeates, D., Cadle, J., (2010), Business analysis, Swindon, BIS