Susreti pedagoga (2025) (153-157 str.)
AUTOR(I) / AUTHOR(S):Nataša T. Nikolić 
Download Full Pdf 
DOI: 10.46793/Susr.ped2025.153N
SAŽETAK / ABSTRACT:
U radu je analiziran Katalog programa stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika (2025–2028) sa ciljem da se sagleda ponuda seminara namenjenih pedagozima. Analiza je obuhvatila pregled naslova i strukture programa, sa ciljem da se identifikuju najzastupljenije teme i oblasti, kao i potencijalne praznine u ponudi. Rezultati pokazuju da, uprkos brojnosti ponude seminara i njenoj tematskoj raznovrsnosti, većina programa ima opšti karakter i primarno je usmerena na unapređenje nastavnog procesa i jačanje vaspitne funkcije škole. Analiza pokazuje da se u većini programa pedagog javlja u kombinaciji sa profesionalnim zadacima drugih zaposlenih, dok su specifične oblasti rada pedagoga nedovoljno zastupljene. Dominacija jednodnevnih programa ukazuje na ograničenja u razvoju složenijih kompetencija, što naglašava potrebu za kreiranjem obimnijih programa stručnog usavršavanja namenjenih isključivo pedagozima.
KLJUČNE REČI / KEYWORDS:
stručno usavršavanje, seminari, pedagog, profesionalni razvoj.
PROJEKAT / ACKNOWLEDGEMENT:
LITERATURA / REFERENCES:
- Branković, D. J., Skopljak, M. G., & Jorgić, D. L. (2020). Kompetentnost pedagoga za podsticanje i razvijanje stručnog usavršavanja nastavnika. Inovacije u nastavi – časopis za savremenu nastavu,33(4), 1–12. https://doi.org/10.5937/inovacije2004001B
- Guitart, I., Conesa, J., Baneres, D., Moré López, J., Duran i Cals, J., & Gañán Jiménez, D. (2016). Extraction of relevant terms and learning outcomes from online courses. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 11(10), 22–30.
- Pravilnik o programu svih oblika rada stručnih saradnika. (2021). Službeni glasnik RS, br. 5/2012 i 6/2021. Retrieved from http://demo.paragraf.rs/demo/combined/Old/t/t2021_08/PG_006_2021_104.htm
