IEEESTEC 17TH (2024), (pp. 357–360)
АУТОР / AUTHOR(S): Sergej Milivojević
DOI: 10.46793/IEEESTEC17.357M
САЖЕТАК / ABSTRACT:
U ovom radu je predložena metoda vizuelnog i geometrijskog gorenja tela, koja je predstavljena trougaonim mrežama, merenjem temperature u svakom trouglu i primenom matematičke funkcije na njihova temena kada temperatura pređe odabranu vrednost. Vatra je predstavljena frontom koji se sastoji od tačaka koje se šire po mreži na osnovu vektora kretanja. Vremenska složenost simulacije je O(2N) gde je N broj tačaka koje čine front. Metoda je testirana na više trougaonih mreža, a rezultati su pokazali bolje performanse na detaljnijim mrežama. Simulacijom je demonstrirano postizanje vizuelno prihvatljivih rezultata koji približno oponašaju gorenje tela u stvarnosti. Međutim, ograničenje simulacije je to što ne daje zadovoljavajuće rezultate kada je potrebno probiti drugu stranu tela.
КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:
vatra, gorenje, plamen, vektor, front
ЛИТЕРАТУРА/ REFERENCES:
- P. Beaudoin, S. Paquet i P. Poulin, “Realistic and controllable fire simulation,” Proceedings of Graphics interface, Ottawa, Ontario, Canada, 2001.
- H. Lee, L. Kim i M. Meyer, “Meshes on Fire, ” EG Workshop on Computer Animation and Simulation, Manchester, U.K., 2001.
- G. Turk i M. Levoy, “Zippered Polygon Meshes from Range Images”
- N. Chiba, S. Ohkawa, K. Muraoka i M. Miura, “Twodimensional visual simulation of flames, smoke and the spread of fire”, The Journal of Visualization and Computer Animation, 5(1):37–54, Januar–Mart 1994.
- J. Takahashi, H. Takahashi i N. Chiba, “Image synthesis of flickering scenes including simulated flames”, IEICE Transactions on Information Systems, E80-D(11):1102– 1108, 1997
- libigl dokumentacija. Dostupno na: https://libigl.github.io/dox/
- Eigen dokumentacija. Dostupno na: https://eigen.tuxfamily.org/dox/