Didaktičke igre u nastavi srpskog jezika u mlađim razredima osnovne škole

Dete, Kultura, Obrazovanje (2024), str. 217-232

 

AUTOR / AUTHOR(S): Saša Čorboloković, Nataša Kljajić

Download Full Pdf    

DOI: 10.46793/DKO24.14SC

SAŽETAK / ABSTRACT:

Savremena nastava srpskog jezika treba da budi rado- znalost, podstiče interaktivnost, aktivno sticanje znanja, saradnički odnos i osposobi učenike za praktičnu primenu naučenog. Jedan od načina kojim se to može postići je korišćenjem didaktičkih igara. One su pogodne za rad u neposrednoj, ali i onlajn nastavi jer se lako mogu pretvoriti u digi- talni format putem brojnih digitalnih alata (Kahoot, Quizizz, Mentimeter, Wordwall i sl). U radu se predstavljaju neki od primera (sastavi par, pra- volisna jelka, pravolisno drvo, asocijacija…), koji su se pokazali kao svr- sishodni i primenljivi za utvrđivanje i uvežbavanje obrađenih nastavnih sadržaja iz Srpskog jezika u stvarnom i onlajn okruženju. Putem ovih igara ostvaruje se uspešna međupredmetna korelacija između Srpskog jezika i Digitalnog sveta, kooperativno učenje, a kod učenika je pored veće motivi- sanosti primetan kognitivni i društveni razvoj i trajnije i funkcional- nije znanje.

KLJUČNE REČI / KEYWORDS:

didaktičke igre, nastava, Srpski jezik, Digi- talni svet, kooperativno učenje.

LITERATURA / REFERENCES:

  • Kamenov, E. (2009). Dečja igra. Beograd: Zavod za udžbenike.
  • Kljajić, N. (2023). Kreiranje i primena igrovnih naloga u nastavi književnosti u starijim razredima osnovne škole. Singilogos, (3)1, 294–309.
  • Lompar, V., Živanović, J., Kljajić, N., Marković, M., Nikić, B. i Čorboloković, S. (2014).
  • Asocijacije u nastavi srpskog jezika i književnosti. Beograd: Klett.
  • Lompar, V., Živanović, J., Kljajić, N., Marković, M., Nikić, B. i Čorboloković, S. (2017).
  • Kvizovi u nastavi srpskog jezika i književnosti. Beograd: Klett.
  • Lompar, V., Živanović, J., Kljajić, N., Nikić, B. i Čorboloković, S. (2023). Igre u nastavi srpskog jezika i književnosti. Beograd: Klett.
  • Milatović, V. (2013). Metodika nastave stpskog jezika i književnosti u mlađim razredima osnovne škole. Beograd: Učiteljski fakultet.
  • Nikić, B. i Čorboloković, S. (2015). Jednostavni kviz u nastavi gramatike u starijim raz- redima osnovne škole. Književnost i jezik, 62(3–4), 363–375.
  • Nikolić, M. (1999). Metodika nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike.
  • Paraušić, i Stojanović, M. (2021). Upravljanje alatima za onlaj učenje: vodič za nastav- nike. Beograd: CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine.
  • Pijaže, Ž. (1968). Psihologija inteligencije. Beograd: Nolit.
  • Roders, P. (2013). Interaktivna nastava. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta.
  • Šipka, M. (2007). Zamiljiva gramatika. Novi Sad: Prometej.
  • Trnavac, N., Kondžić, Lj., Mozetić, O., Jukić, R., Kragujević, G. i Stojanović, G. (1991). Didaktičke igre. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva – Pedagoška akademija za obrazovanje učitelja.
  • Veljković Michos, M. (2017). Gamification in Foreign Language Teaching: Do You Kahoot?. U Stanišić (Eds.): Sinteza 2017: International Scientific Conference on Information Technology and Data Related, 21. april 2017. Beograd (pp. 511–516). Beograd: Univerzitet Singidunum.