CIVILIZACIJA KOJA JE PRESTALA DA INVESTIRA U SVOJU MLADOST 

Marginalizam u religiji, nauci, filozofiji i umetnosti (2025) (pp. 109-117) 

 

AUTOR(I) / AUTHOR(S): Ivica Živković  

 

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/841115.XXV.109Z

SAŽETAK / ABSTRACT:

U ovom radu predstavljamo i opisujemo marginalizaciju dece i mladih u Americi poslednjih decenija XX i prvih decenija XXI veka, prema rezultatima istraživanja teoretičara kritičke pedagogije, pre svega sa američkog područja, kako severnoameričkog tako i južnoameričkog. Takođe ukazujemo na bitne razlike praktičnog iskustva i teorijskog pristupa pedagoških delatnika i drugih javnih intelektualaca angloameričkog i hispanoameričkog podneblja, u zavisnosti od vladajućih društvenopolitičkih modela koje su usvajali. Do pojave marginalizacije na koju ukazujemo došlo je usled sasvim konkretnih društvenih i političkih kretanja, ne kao nusproizvoda tih promena, već pre kao njihovog očekivanog i nameravanog rezultata. U dodatnom poglavlju ukazujemo i na prepoznatljive uticaje hrišćanstva, kako one koji su išli u prilog marginalizaciji, tako i one koji joj pristupaju kao problemu koji treba rešavati.

KLJUČNE REČI / KEYWORDS:

obrazovanje, ekonomija, kultura, etika, politika, sloboda

PROJEKAT / ACKNOWLEDGEMENT:

LITERATURA / REFERENCES:

  • Apple, M. W. (2012). Ideologija i kurikulum. Beograd: Fabrika knjiga.
  • Apple, M. W. (2014). Obrazovanje na „pravom“ putu : Tržišta, standardi, Bog i nejednakost. Beograd: Fabrika knjiga.
  • Zaharijević, A. (2020). Život tela: Politička filozofija Džudit Batler. Novi Sad: Akademska knjiga.
  • Žiru, A. (2013). O kritičkoj pedagogiji. Beograd: Educa.
  • Meklaren, P. (2013). Če Gevara, Paulo Freire i pedagogija revolucije. Beograd: Educa.
  • Meklaren. P. (2014). Život u školama. Beograd: Educa.
  • Freire, P. (2017). Pedagogija autonomije. Beograd: Clio.
  • Freire, P. (2018). Pedagogija obespravljenih. Beograd: Educa. Čomski, N. (2017). O pogrešnom obrazovanju. Beograd: Educa.