54. godišnja konferencija o aktuelnim problemima korišćenja i zaštite voda (2025) [9-14 str.]
AUTHOR(S) / АУТОР(И): Zorica Srđević
, Milica Ilić Paunić
, Gabriela Costea
, Jasna Grabić 
Download Full Pdf 
DOI: 10.46793/VODA25.009S
ABSTRACT / САЖЕТАК:
Vlažna područja važe za najugroženije ekosisteme na svetu. Zbog svoje važnosti i ekosistemskih usluga koje pružaju (regulacija klime, regulacija vodnog režima, biodiverzitet, itd.) pokrenuti su brojni projekti i aktivnosti na restauraciji ovih područja koje uključuju i osnaživanje građana, primenu rešenja bliskih prirodi i edukaciju. U radu je prikazan 5E model za edukaciju o mokrim poljima razvijen u okviru projekta Restore4Life. Model uključuje 5 faza: Engage (Angažovanje), Explore (Istraživanje), Explain (Objašnjavanje), Elaborate (Produbljivanje) i Evaluate (Procena). U okviru svake faze dat je opis aktivnosti neophodnih da se edukativni proces o temi mokrih polja uspešno realizuje, uključujući praktičan eksperiment
KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:
vlažna područja, Restore4Life, edukacija, 5E model, mokra polja
ACKNOWLEDGEMENT / ПРОЈЕКАТ:
This work is supported by the European Union’s Horizon programme (HORIZON-MISS-2022-OCEAN-01) under the project Restore4Life (Restoration of Wetland Complexes as Life Supporting Systems in the Danube Basin).
REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА:
- Bybee R. W., Landes Science for life and living: An elementary school science program from Biological Sciences Improvement Study (BSCS), The American Biology Teacher, 52(2) (1990), 92-98.
- Duran E., Duran L. The 5E Instructional Model: A Learning Cycle Approach for Inquiry-Based Science Teaching. Science Education Review, 3(2) (2004) 49–58.