Дидактичке игре у настави српског језика у млађим разредима основне школе

Дете, Култура, Образовање (2024), str. 217-232

 

АУТОР / AUTHOR(S): Саша Чорболоковић, Наташа Кљајић

Download Full Pdf    

DOI: 10.46793/DKO24.14SC

САЖЕТАК / ABSTRACT:

Савремена настава српског језика треба да буди радо- зналост, подстиче интерактивност, активно стицање знања, сараднички однос и оспособи ученике за практичну примену наученог. Један од начина којим се то може постићи је коришћењем дидактичких игара. Оне су погодне за рад у непосредној, али и онлајн настави јер се лако могу претворити у диги- тални формат путем бројних дигиталних алата (Kahoot, Quizizz, Mentimeter, Wordwall и сл). У раду се представљају неки од примера (састави пар, пра- волисна јелка, праволисно дрво, асоцијација…), који су се показали као свр- сисходни и применљиви за утврђивање и увежбавање обрађених наставних садржаја из Српског језика у стварном и онлајн окружењу. Путем ових игара остварује се успешна међупредметна корелација између Српског језика и Дигиталног света, кооперативно учење, а код ученика је поред веће мотиви- саности приметан когнитивни и друштвени развој и трајније и функционал- није знање.

КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:

дидактичке игре, настава, Српски језик, Диги- тални свет, кооперативно учење.

ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES:

  • Kamenov, E. (2009). Dečja igra. Beograd: Zavod za udžbenike.
  • Kljajić, N. (2023). Kreiranje i primena igrovnih naloga u nastavi književnosti u starijim razredima osnovne škole. Singilogos, (3)1, 294–309.
  • Lompar, V., Živanović, J., Kljajić, N., Marković, M., Nikić, B. i Čorboloković, S. (2014).
  • Asocijacije u nastavi srpskog jezika i književnosti. Beograd: Klett.
  • Lompar, V., Živanović, J., Kljajić, N., Marković, M., Nikić, B. i Čorboloković, S. (2017).
  • Kvizovi u nastavi srpskog jezika i književnosti. Beograd: Klett.
  • Lompar, V., Živanović, J., Kljajić, N., Nikić, B. i Čorboloković, S. (2023). Igre u nastavi srpskog jezika i književnosti. Beograd: Klett.
  • Milatović, V. (2013). Metodika nastave stpskog jezika i književnosti u mlađim razredima osnovne škole. Beograd: Učiteljski fakultet.
  • Nikić, B. i Čorboloković, S. (2015). Jednostavni kviz u nastavi gramatike u starijim raz- redima osnovne škole. Književnost i jezik, 62(3–4), 363–375.
  • Nikolić, M. (1999). Metodika nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike.
  • Paraušić, i Stojanović, M. (2021). Upravljanje alatima za onlaj učenje: vodič za nastav- nike. Beograd: CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine.
  • Pijaže, Ž. (1968). Psihologija inteligencije. Beograd: Nolit.
  • Roders, P. (2013). Interaktivna nastava. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta.
  • Šipka, M. (2007). Zamiljiva gramatika. Novi Sad: Prometej.
  • Trnavac, N., Kondžić, Lj., Mozetić, O., Jukić, R., Kragujević, G. i Stojanović, G. (1991). Didaktičke igre. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva – Pedagoška akademija za obrazovanje učitelja.
  • Veljković Michos, M. (2017). Gamification in Foreign Language Teaching: Do You Kahoot?. U Stanišić (Eds.): Sinteza 2017: International Scientific Conference on Information Technology and Data Related, 21. april 2017. Beograd (pp. 511–516). Beograd: Univerzitet Singidunum.