ДА ЛИ СУ НОВИ МЕДИЈСКИ ЗАКОНИ У СРБИЈИ ПРОМЕНИЛИ УСЛОВЕ ПРУЖАЊА МЕДИЈСКИХ УСЛУГА

XX Мајско саветовање (2024), Том 1 (стр. 227-237)

АУТОР(И) / AUTHOR(S): Jелена Вучковић

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/XXMajsko1.227V

САЖЕТАК / ABSTRACT:

У раду ауторка полази од измена које су учињене у медијском законодавству Републике Србије у октобру 2023. године а које су извршене путем два закона и то: Закона о јавном информисању и медијима и Закона о електронским медијима. Новине у закону о јавном информисању и медијима побољшавају радноправни статус новинара и повећавају транспарентност у трошењу јавних средстава. Закон о електронским медијима уноси промене у будући састав и функционисање РЕМ-а и ограничава тзв. функционерску изборну кампању. Ауторка жели да испита колико су ове законске промене утицале на услове функционисања медијских субјеката са аспекта пружања медијских услуга.

КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:

Закон о јавном информисању и медијима, Закон о електронским медијима, медијске услуге, Регулаторно тело за електронске медије, функционерска кампања

ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES:

  • Вучковић, Ј., Медији и Медијско право, Ниш, 2024.
  • Димитријевић, П., Вучковић, Ј., Анализа медијског законодавства у Републици Србији (ел. чланак), Фондација Центар за јавно право, Сарајево, 2018.
  • Закон о јавном информисању и медијима, Сл. гласник РС, бр. 92/ 23.
  • Закон о електронским медијима, Сл. гласник РС, бр. 92/ 23.
  • Минић, З., Ненадић, Н., Функционерска кампања као вид злоупотребе јавних ресурса, Транспарентност – Србија, Београд, 2016/2017.
  • Правилник о суфинансирању пројеката за остваривање јавног интереса у области јавног информисања, Сл. гласник РС, бр. 126/14.
  • Правилник о суфинансирању пројеката за остваривање јавног интереса у области јавног информисања, Сл. гласник РС, бр. 16/16.