XXI vek – Usluge i prava korisnika (2020) str. 67-74
AUTOR(I): Igor Kambovski
DOI: 10.46793/UPK20.067K
SAŽETAK:
Savremeno digitalno društvo je nastalo pod silnim uticajem interneta, njegove globalne ekspanzije i dostupnosti. Internet je omogućio potpuno nov način pristupanja informacijama i postao je glavni izvor podataka iz svih oblasti. Kompanije koje posluju i prodaju putem interneta imaju mogućnost pružanja direktnog marketinga i pristupa neograničenom broju potrošača na globalnom tržištu. Marketinške aktivnosti počinju pre nego što otpočne proces proizvodnje. Kompanija mora uraditi detaljnu analizu tržišta, potrebe potrošača, mora da kreira najbolju prodajnu strategiju i da izabere najoptimalniju formu proizvoda, pa tek onda da pristupi fazi promovisanja kako bi pridobila najveći deo tog tržišta. U uslovima elektronske trgovine ove faze marketinga dobijaju novu dimenziju, s obzirom na mogućnosti koje pruža internet, globalizacija trgovine i dostupnost informacija. Kompanije koje posluju onlajn, u okviru elektronske trgovine, koriste društvene mreže za praćenje reakcija korisnika kao potencijalnih kupaca, kako bi ih svrstali u ciljne grupe i nastavili sa direktnim marketingom
KLJUČNE REČI:
elektronski marketing, e-trgovina, društvene mreže
LITERATURA:
- Kambovski, I., Elektronska trgovija i elektronski dogovor, (Doktorska disertacija), Pravni fakultet „Justinijan Prvi“, Skopje, 2009.
- Novaković, J., Elektronsko poslovanje, Megatrend, Beograd, 2005.
- https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-active-facebook-users-worldwide/
- https://www.thensmc.com/sites/default/files/CIM%207Ps%20Resource.PDF