XXI век – Услуге и права корисника (2020) стр. 67-74
АУТОР(И): Игор Камбовски
DOI: 10.46793/UPK20.067K
САЖЕТАК:
Савремено дигитално друштво је настало под силним утицајем интернета, његове глобалне експанзије и доступности. Интернет је омогућио потпуно нов начин приступања информацијама и постао је главни извор података из свих области. Компаније које послују и продају путем интернета имају могућност пружања директног маркетинга и приступа неограниченом броју потрошача на глобалном тржишту. Маркетиншке активности почињу пре него што отпочне процес производње. Компанија мора урадити детаљну анализу тржишта, потребе потрошача, мора да креира најбољу продајну стратегију и да изабере најоптималнију форму производа, па тек онда да приступи фази промовисања како би придобила највећи део тог тржишта. У условима електронске трговине ове фазе маркетинга добијају нову димензију, с обзиром на могућности које пружа интернет, глобализација трговине и доступност информација. Компаније које послују онлајн, у оквиру електронске трговине, користе друштвене мреже за праћење реакција корисника као потенцијалних купаца, како би их сврстали у циљне групе и наставили са директним маркетингом
КЉУЧНЕ РЕЧИ:
електронски маркетинг, е-трговина, друштвене мреже
ЛИТЕРАТУРА:
- Камбовски, И., Електронска трговија и електронски договор, (Докторска дисертација), Правни факултет „Јустинијан Први“, Скопје, 2009.
- Новаковић, Ј., Електронско пословање, Мегатренд, Београд, 2005.
- https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-active-facebook-users- worldwide/
- https://www.thensmc.com/sites/default/files/CIM%207Ps%20Resource.PDF