Pravo korisnika na pristupačnost usluga

XXI vek – Usluge i prava korisnika (2020) str. 3-20

AUTOR(I): Miodrag Mićović

Download Full Pdf 

DOI: 10.46793/UPK20.003M

SAŽETAK:

Pravo koje je osporavano, a danas privlači posebnu pažnju je pravo na zadovoljavanje osnovnih potreba. Od uopštene konstatacije, bez konkretizacije granica i sadržine, došlo se do niza pravila koja su doneta, a koja pokazuju da je ovo pravo dvodimenzionalno. Jedna dimenzija je određena pravilima kojima se definiše pravo korisnika na dostupnost određenih usluga, odnosno sadržina tog prava, a druga pravilima kojima se određuje pravo korisnika na pristupačnost usluga, odnosno način i sredstva koja korisniku omogućavaju pristup usluzi. Povodom prava na pristupačnost u osnovi se postavljaju tri pitanja koja su predmet analize u članku, i to: koji je to okvir, subjektivni i objektivni, u čijim granicama se realizuje pravo na pristupačnost; koji su to zahtevi koji moraju da budu zadovoljeni kako bi se ostvarila pristupačnost usluga; postoje li korektivni elementi koji isključuju, odnosno ograničavaju primenu zahteva za pristupačnost i ako postoje, kakvo je njihovo dejstvo u pogledu obaveze pružalaca da osiguraju pristupačnost određenih usluga.

KLJUČNE REČI: 

pristupačnost, usluga, korisnik, zahtev, dostupnost, pravo.

LITERATURA: