УЛОГА МОТИВАЦИЈЕ У ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНОМ  КОН­ТЕКСТУ

Наука и настава у васпитно-образовном контексту (2020), (стр. 29-46)

АУТОР(И): ЈАСМИНА С. ВЕЉКОВИЋ

Е-АДРЕСА: jasminaduskicacile@gmail.com

Download Full Pdf 

DOI:10.46793/STEC20.29V

САЖЕТАК:

Да би човек успео да мотивише друге, он пре свега мора да пронађе адекватан начин да мотивише самог себе. Веома је важно знати, шта је то што мотивише људе у окружењу, да би рад са њима био успе- шнији. Мотивација подразумева процес покретања и усмеравања људског понашања, то је унутрашња сила која нас покреће да остваримо циљеве и задовољимо своје потребе. Већа радозналост и интересовање доприносе постизању бољег успеха на свим пољима, а посебно успеху ученика у школи. Насупрот томе, недостатак мотивације спутава да се било шта уради на квалитетнији и бољи начин. Слабија мотивација доводи до неуспеха, до тога, да човек обавља активности без амбиције и са великим потешкоћама. Проучавањем литературе жели се утврдити какву улогу има мотивација у васпитно-образовном контексту, што уједно представља и основни циљ. Такође се жели указати на значај мотивације у настави. У раду је коришћена историјска метода, као основна метода историјских истраживања и анализа садржаја педагошке документације. Један од основних задатака наставника јесте да упознају ученике са природом мотивације и укажу им на поступке којима се развија мотивација код ученика за учење. То је кључ који води успеху како наставника, тако и самих ученика.

КЉУЧНЕ РЕЧИ:

мотивација, настава, наставници, школа, ученици.

ЛИТЕРАТУРА:

  • Булајић, Н. (1990). Мотивација за учење. Београд: Војноиздавачки и новински центар.
  • Brofi, Dž. (2015). Motivating students to learn. Beograd: Clio.
  • Малинић, Д. (2009). Неуспех у школској клупи. Београд: Институт за педагошка истраживања.
  • Милошевић, И. (2019). Оцене и ставови ученика као фактори мотивације за учење страних језика. У М. Кундачина (ур.): Учење и настава (305–320). Београд: КЛЕТ, друштво за развој образовања.
  • Палекчић, М. (1985). Унутрашња мотивација и школско учење. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Петковић, А. (2011). Учење страних језика и мотивација. Београд: Задужбина Андрејевић.
  • Ракић, Б. (1970). Мотивација и школско учење. Сарајево: Завод за издавање уџбе- ника.
  • Sprenger, R. (2000). Načelo samoodgovornosti, putevi ka motivaciji. Beograd: P. S. „Grmeč”, Privredni pregled.
  • Томчић, Л. и Момчиловић, М. (2018). Потицање мотивације за учење из перспек- тиве наставника. Свеучилиште у Ријеци, Филозофски факултет у Ријеци.
  • Топалов, Ј. (2011). Мотивација у настави страног језика. Нови Сад: Филозофски факултет.
  • Шарановић-Божановић, Н. (1980). Могућност утицаја на когнитивни развој ученика који показују неуспех. Београд: Институт за педагошка истраживања.