Kapacitet znanja i problematika rada nastavnika tehnike i informatike 21. veka

10th International Scientific Conference Technics, Informatics and Education – TIE 2024, str. 618-624

АУТОР(И) / AUTHOR(S):  Dragan Paripović

Download Full Pdf  

DOI: 10.46793/TIE24.618P

САЖЕТАК /ABSTRACT:

U radu se istražuju mogućnosti rada nastavnika tehnike i informatike i njegova konstantna spremnost za potrebnim usavršavanjem na poljima tehnološkog razvoja i informaciono – komunikacionih tehnologija, razvoja hardvera i softvera. Tehnika i tehnologija, informatika i računarstvo danas zauzimaju sa sigurnošću visoko mesto u predmetnoj nastavi odnosno obrazovanju učenika. Živimo u 21 veku, veku naučno – tehnoloških dostignuća, a nastavnik je ključan faktor u savremenom obrazovanju. U radu se ističe da današnji nastavnik tehnike i informatike sa učenicima pored redovne nastave, priprema i učestvuje sa učenicima na raznoraznim takmičenja iz oblasti tehnike i tehnologije, saobraćaja, robotike, interfejsa i veštačke inteligencije i programiranja. U radu se postavlja i trenutna realnost “živog časa”, a to je da je danas situacija takva da u mnogim školama nastavnici tehnike i tehnologije, informatike i računarstva nemaju adekvatne uslove za rad. Kao rešenje u radu se ističe korišćenje obrnute učionice umesto tradicionalne učionice

КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS: 

nastavnik; tehnika; tehnologija; informatika; savremeno obrazovanje; obrnuta učionica

ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES

  1. Golubović, D. (2014). “Redefinisanje obrazovanja iz tehnike i informatike u Srbiji”, stručni rad, Peta međunarodna konferencija “Tehnika i informatika u obrazovanju”, Fakultet tehničkih nauka Čačak
  2. https://andonovicmilica.wordpress.com/what-does-a-teacher-do/ , blog “Nastavnik za 21. vek”
  3. https://ocimamladih.wordpress.com/наша-агора-2/обрнута-учионица/ , blog “Obrnuta učionica”
  4. https://www.institut.edu.rs/zasto-je-vazno-da-se-usavrsavate/ , blog “Zašto je važno da se usavršavate”, Institut za moderno obrazovanje, Beograd
  5. Karanac, R., Papić M. Željko, Vulović V. (2012). “Inset pristup unapređivanju profesionalnog delovanja nastavnika za primenu IT”, Zbornik radova, Fakultet tehničkih nauka Čačak
  6. Kuleto, V. (2021). blog: “Koje osobine ima nastavnik 21. veka?”