XX Majsko savetovanje (2024), Tom 1 (str. 17-28)

AUTOR(I) / AUTHOR(S): Ratomir Antonović

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/XXMajsko1.017A

SAŽETAK / ABSTRACT:

Polazna premisa ovog rada je u činjenici da danas usluge i uslužni sektor predstavljaju glavni faktor savremene ekonomije. Uslužni sektor se rapidno razvija i raste, sa konstatnom tendencijom rasta i razvoja. Razvija se posebna grana ekonomije, tzv. uslužna ekonomija, sa značajnim implikacijama na ekonomski rast i razvoj i konstituisanje ekonomske politike. Sa razvojem uslužne ekonomije, dolazi i do rasta i razvoja uslužnog društva, a uslužno društvo je isto što i savremeno društvo, jer uslužne delatnosti predstavljaju suštinu modernog načina života. Takođe, ovde treba spomenuti i uslužno pravo, kao novu pravnu granu, koja izučava usluge, kao potpuno heterogenu vrstu delatnosti. U radu se posebno izučavaju određene tržišne zakonitosti, koje doprinose rastu i razvoju uslužnog sektora, uz prikazivanje statističkih podataka, koji mogu da budu od značaja za ovo istraživanje. Takođe, pažnja će se posvetiti tržišnim konkurencijama, tržišnim kompeticijama i problemu nelojalne konkurencije.

KLJUČNE REČI / KEYWORDS:

tržište, konkurencija, usluge, uslužne organizacije

LITERATURA / REFERENCES:

  • Bejatović, M., Tržište – trgovina, Pravo, teorija i praksa, god. 27, br 11/12/2010.
  • Grujić, S., Radna snaga kao roba, Obeležja, god. 21, br. 1/1991.
  • Dejanović, A., Jovičić – Vuković, A., Perić, M., (2016) Uslužna klima i uslužna orijentacija – sličnosti i razlike, Conference proceedings: LIMEN, Beograd, 2016.
  • Zaharia, M., Enachescsu, D., Balacescu, A., Kretanje zaposlenosti u uslužnom sektoru EU, Industrija, vol. 42, br. 2/2014.
  • Kotler, P., Management, Englewood, Prentice Hall, 1988.
  • Kostadinović, I., Motivacija u funkciji unapređenja usluga, Beograd, 2007.
  • Ljubojević, Č., Menadžment i marketing usluga, Novi Sad, 1998.
  • Mićović, A., Uticaj regulative na tržište usluga, Zbornik radova: Sadašnjost i budućnost uslužnog prava, Kragujevac, 2022.
  • Purić, S., Tržište roba, usluga, kapitala i radne snage, Kraljevo, 2000.
  • Savić, LJ., Lutovac, M., Novi koncept industrijske politike u Evropskoj uniji, Ekonomske ideje, br. 25/2017.
  • Stanković, R., Proizvodni i uslužni menadžment, Beograd, 2014.
  • Urban, W., Organizational service orientation and its role in service performance formation: Evidence from Polish service sector, Measuring Business Excellence, vol 13, no. 1/2009
  • Černiček, I., Model funkcionisanja tržišno orijentisane obrazovne uslužne organizacije, Zbornik radova: Informatika u obrazovanju, Novi Sad, 1992.
  • Normativni izvori
    Direktiva o uslugama na unutrašnjem tržištu (2006/123/EZ);
    Direktiva o priznavanju stručnih kvalifikacija (2005/36/EZ).
  • E – izvori
    https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/regprof/