XX Мајско саветовање (2024), Том 1 (стр. 17-28)

АУТОР(И) / AUTHOR(S): Ратомир Антоновић

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/XXMajsko1.017A

САЖЕТАК / ABSTRACT:

Полазна премиса овог рада је у чињеници да данас услуге и услужни сектор представљају главни фактор савремене економије. Услужни сектор се рапидно развија и расте, са констатном тенденцијом раста и развоја. Развија се посебна грана економије, тзв. услужна економија, са значајним импликацијама на економски раст и развој и конституисање економске политике. Са развојем услужне економије, долази и до раста и развоја услужног друштва, а услужно друштво је исто што и савремено друштво, јер услужне делатности представљају суштину модерног начина живота. Такође, овде треба споменути и услужно право, као нову правну грану, која изучава услуге, као потпуно хетерогену врсту делатности. У раду се посебно изучавају одређене тржишне законитости, које доприносе расту и развоју услужног сектора, уз приказивање статистичких података, који могу да буду од значаја за ово истраживање. Такође, пажња ће се посветити тржишним конкуренцијама, тржишним компетицијама и проблему нелојалне конкуренције.

КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:

тржиште, конкуренција, услуге, услужне организације

ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES:

  • Бејатовић, М., Тржиште – трговина, Право, теорија и пракса, год. 27, бр 11/12/2010.
  • Грујић, С., Радна снага као роба, Обележја, год. 21, бр. 1/1991.
  • Дејановић, А., Јовичић – Вуковић, А., Перић, М., (2016) Услужна клима и услужна оријентација – сличности и разлике, Conference proceedings: LIMEN, Београд, 2016.
  • Zaharia, M., Enachescsu, D., Balacescu, A., Kretanje zaposlenosti u uslužnom sektoru EU, Industrija, вол. 42, бр. 2/2014.
  • Kotler, P., Management, Englewood, Prentice Hall, 1988.
  • Костадиновић, И., Мотивација у функцији унапређења услуга, Београд, 2007.
  • Љубојевић, Ч., Менаџмент и маркетинг услуга, Нови Сад, 1998.
  • Мићовић, А., Утицај регулативе на тржиште услуга, Зборник радова: Садашњост и будућност услужног права, Крагујевац, 2022.
  • Пурић, С., Тржиште роба, услуга, капитала и радне снаге, Краљево, 2000.
  • Савић, Љ., Лутовац, М., Нови концепт индустријске политике у Европској унији, Економске идеје, бр. 25/2017.
  • Станковић, Р., Производни и услужни менаџмент, Београд, 2014.
  • Urban, W., Organizational service orientation and its role in service performance formation: Evidence from Polish service sector, Measuring Business Excellence, vol 13, no. 1/2009
  • Черничек, И., Модел функционисања тржишно оријентисане образовне услужне организације, Зборник радова: Информатика у образовању, Нови Сад, 1992.
  • Нормативни извори
    Директива о услугама на унутрашњем тржишту (2006/123/ЕЗ);
    Директива о признавању стручних квалификација (2005/36/ЕЗ).
  • Е – извори
    https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/regprof/