Načelna razmatranja o uslugama (2018) str. 219-229
AUTOR(I): Božin Vlašković
DOI: 10.46793/XXIv-9.219V
SAŽETAK:
Povreda funkcije upućivanja na poreklo ne postoji kada se reklamni oglas pojavljuje u odgovarajuće označenom reklamnom bloku, koji je jasno razdvojen od liste rezultata. Pored toga, uslov je da u reklamnom bloku nije sadržan žig, a ni upućivanje na njegovog titulara i na proizvode ili usluge obeležene žigom. Kada je reč o listi rezultata, povreda funkcije upućivanja na poreklo postoji ako prosečni korisnik interneta nije u stanju da prepozna da li oglasi potiču od titulara žiga, s njim privredno povezanih preduzeća ili od trećih lica. Povreda reklamne funkcije u slučaju poznatih žigova rešava se primenom načela sadržanih u presudi ,,Interflora“ Evropskog suda.
KLJUČNE REČI:
reklamni blok, lista rezultata, imitacija originala, alternativa, korisnik interneta.