XXI vek – vek usluga i uslužnog prava (2021), str. 337-346
AUTOR(I): Srđan Đorđević
DOI: 10.46793/XXIv-12.337DJ
SAŽETAK:
Društvene promene koje karakterišu sadašnji period ostavljaju svoje posledice i na oblast visokog obrazovanja. Nastaje jedna nova praksa da se visoko obrazovanje posmatra kroz tržišne mehanizme te da se ono izjednačava sa robom. Država menja svoj pristup u odnosu na važne društvene pojave pa tako i u odnosu na obrazovanje. Kao posledica toga se javlja specifičan položaj u kojem se nalaze visokoškolske institucije čiji je osnivač Republika Srbija. Država ni na koji način ne preduzima mehanizme kako bi institucije čiji je ona osnivač imale bolji položaj u odnosu na institucije visokog obrazovanja čiji je osnivač privatni subjekt. Država čak i podstiče ulaganja kapitala privatnih osnivača u visoko obrazovanje te to tumači, sasvim pogrešno, kao značajne investicije koje su uložene u oblast visokog obrazovanja.
KLJUČNE REČI:
obrazovanje, komercijalizacija, privatizacija, tržište, proizvod.