XXI vek – vek usluga i uslužnog prava (2021), str. 233-250
AUTOR(I): Milan Palević
DOI: 10.46793/XXIv-12.233P
SAŽETAK:
Poslovi i rad javne uprave bi trebalo da teže stalnom poboljšavanju kvaliteta pružanja svojih usluga, kao i poboljšavanju ukupnog kvaliteta javne uprave kao organizacije. Neophodno je stalno postavljati nove ciljeve i postepeno, kroz vreme, se tim ciljevima približavati. Na ovaj način bi se poboljšala efektivnost i efikasnost organizacije, odnosno, celokupnog sistema. Novi koncept menadžmenta u javnoj upravi bi trebalo da unapredi funkcionisanje javnog sektora, a to podrazumeva da organi uprave posluju u skladu sa legitimnim očekivanjima korisnika njihovih usluga. Ovaj rad predstavlja osvrt na trenutno stanje eUprave i eUsluga koje lokalne samouprave u Srbiji, pružaju građanima i privredi, sa aspekta pružaoca usluga sa jedne strane i korisnika usluga sa druge. Autor ima nameru da ukaže na oblasti u kojima postoji prostor za unapređenje, ali i na izazove sa kojima se lokalne samouprave svakodnevno suočavaju u svom radu. Doprinos rada je u teorijskom prikazu značaja implementacije sistema upravljanja kvalitetom u sisteme menadžmenta javnim uslugama u cilju njihovog unapređenja.
KLJUČNE REČI:
javna uprava, sistemi upravljanja kvalitetom, usluge javnog sektora, zadovoljstvo korisnika.